zondag 4 december 2016

Mijn planningen

Ik heb voor mezelf graag alles overzichtelijk op een rijtje staan. Ik heb een notitieboekje waarop ik per dag heb staan wat ik die dag moet/wil doen en voor mijn wiskundelessen maak ik een planning per hoofdstuk (zo'n drie tot vier weken). Voor mijn rekenklassen staat het huiswerk voor het hele jaar al vast. Ik vind het heerlijk, die houvast.

Het grote nadeel is dat niet iedereen rekening houdt met mijn planningen. Klinkt misschien vrij logisch (en zelfs een tikkeltje arrogant), maar ik vind het toch heel vervelend als er op het laatste moment een wijziging in het rooster komt, waardoor mijn hele planning overhoop ligt.

Zojuist keek ik op mijn lesrooster voor komende week. Ik had niets bijzonders verwacht, maar toch hebben de roostermakers op mijn school er weer een puinhoop van weten te maken. Aanstaande donderdag zou ik de eerste lesuren worden uitgeroosterd in verband met een cursus. Er zijn namelijk drie lesuren spontaan uitgeroosterd en ik zou niet weten wat de reden daarvan is.

Ik heb mezelf in de loop der jaren steeds beter leren kennen en ik ben er achter gekomen dat veranderingen niet goed zijn voor mijn humeur. Vooral als de logica van dit soort roosterwijzigingen ver te zoeken is... 

Ach, dat is het onderwijs. Elke dag anders.

Liefs!

1 opmerking:

  1. Hoi Elseline,

    Haha herkenbaar...daarom maak ik altijd extra ruimte vrij in mijn planningen ('uitloopweek'), zodat ik zeker weet dat ik uit ga komen met mijn planning. Tot nu toe is dit erg belangrijk geweest, omdat ik tot nog toe nog altijd niet uitgekomen ben met mijn planning en altijd aanspraak heb gemaakt op die uitloopweek.

    Zoals een klasgenoot op mijn lerarenopleiding zegt: "Het is onderwijs, er moeten altijd dingen verkeerd gaan" :-).
    Succes met het aanpassen van je planning!

    Groetjes, Halbe

    BeantwoordenVerwijderen