maandag 17 augustus 2015

Hallo 2015 - 2016!

Mijn vriend is een week met anderen op vakantie (eenzaam!) en de regendruppels komen al sinds vanochtend non-stop uit de lucht vallen. Ik ben vanochtend in veertig minuten op de scooter doorweekt geregend en vanavond tijdens datzelfde ritje nog een keer. Toch zong (lees: krijste) ik onderweg met de nummers van Muse mee en maakte ik een vreugdedansje toen ik de voordeur open deed. Hoe komt het toch dat ik zo vrolijk ben?

Dat kan ik je uitleggen. Ik heb vandaag doorgebracht op mijn werk. Ik liep weer door de vertrouwde gangen, zat in het computerlokaal, hoorde de kopieermachine weer vrolijk brommen en heb uren doorgebracht in mijn lokaal. Tenminste: ik hoop dat dat komend schooljaar nog steeds mijn lokaal is...

Wat was het heerlijk! Het begon al te kriebelen op de dag dat ik vanaf Frankrijk terugreed naar huis. Eigenlijk zat ik op de passagiersstoel, maar dat terzijde. Ik had een miljoen ideeën voor het nieuwe schooljaar, ik wilde weer bloggen, ik wilde mijn leerlingen ontmoeten, ik wilde mijn mentorleerlingen zien (ik mis ze!) en ik wilde weer omgeven worden door collega's. 

Daarom ben ik vandaag, een week te vroeg, naar mijn werk gegaan. Het had allemaal best kunnen wachten tot volgende week, maar toch had ik een flink lijstje eruit weten te persen met alles wat ik wilde doen voordat de lessen zouden beginnen. En omdat ik zo dol ben op lijstjes (ik miste die ook!) heb ik er twee gemaakt: een digitale op mijn telefoon en eentje in mijn notitieboek. Hoe tof is het dat je een activiteit twee keer kunt afstrepen na het voltooien ervan? ;-)

Vijf uur lang ben ik bezig geweest met het afkrijgen van mijn lijstje. Sterker nog: ik had het zo naar mijn zin, dat ik ook alvast ben begonnen aan de punten die voor donderdag gepland stonden (want dan ga ik gewoon weer een dag op school doorbrengen - jeeej!). Ik heb geprint, gekopieerd, opgeruimd, schoongemaakt en vooral voorbereid. Volgend jaar geef ik voor het eerst les aan 3vwo, dus de stof is voor mij compleet nieuw. Eén van mijn goede voornemens van het schooljaar is daarom dat ik alle opgaven wil maken voordat ik deze als huiswerk meegeef aan de leerlingen. Daar ben ik vandaag mee begonnen.

Ik durf op het gebied van bloggen niets te beloven, maar ik wil het zeker wel weer gaan oppakken. Ik heb al wat ideetjes in mijn hoofd. Toch ben ik bang voor de uitvoering ervan. Mijn huis is in deze zomervakantie verkocht, over anderhalve maand is de overdracht. Er komen dus drukke dagen aan met het regelen van veel papierwerk, het leeghalen en schoonmaken van het oude huis en het inrichten van mijn nieuwe huis. 

We zullen zien!

Liefs!

P.S. Hebben jullie ook zo veel zin in het nieuwe schooljaar?

1 opmerking: