zaterdag 27 december 2014

Kerstvakantie deel I

De eerste week vakantie heb ik helaas al achter de rug, maar wat heb ik een hoop leuke dingen gedaan!

Allereerst was er een kerstborrel met mijn nieuwe buren. Het weekend nadat ik de sleutel had gekregen, kreeg ik de uitnodiging binnen voor een kerstborrel. Een mooi moment om meteen iedereen te leren kennen. Toen ik hoorde dat mijn vriend niet mee kon, twijfelde ik wel even. Uiteindelijk ben ik wel gegaan en ik heb van veel buren gehoord dat ze dat heel dapper van me vonden. Leuk!

Ik ben met mijn vriend een dagje naar de IKEA geweest. We kwamen aan toen de winkel net open ging, dus het was enorm druk! We hebben wel een gezellige ochtend gehad (eindejaarsbonus was net binnen, dus deze moest meteen op ;-)) en hebben wat dingen voor in ons huis gekocht.

Mijn zus en haar vriend zijn langsgeweest. We hebben de hele middag en avond spelletjes gespeeld en tussendoor gingen we gourmetten. Het was even zenuwslopend om te doen in ons nieuwe huis (daar gaan de witte muren!), maar het viel alles mee. We hadden alle ramen open staan, dus al vrij snel was de herkenbare lucht van het gourmetten verdwenen.

Ik heb meerdere keren aan de nieuwe eettafel gegeten. Wat voelt dat goed! Het hoogtepunt was toch wel kerstavond, toen ik voor mijn vriend een viergangenmaaltijd maakte. Tussen het tussen- en hoofdgerecht had ik een flinke pauze gelaten, zodat ik me niet hoefde te haasten en zodat mijn vriend nog even verder kon gaan met klussen. Ideaal!

Ik heb kerstverhalen geschreven. Ik begon hier al mee toen mijn kerstvakantie net een uurtje begonnen was en de dagen erna ben ik hiermee doorgegaan. Met de kerstcd van Michael Bublé op de achtergrond komt de inspiratie vanzelf!

En natuurlijk heb ik genoten van beide kerstdagen! Toen ik op eerste kerstdag onderweg was naar mijn schoonouders besefte ik dat ik dit jaar geen enkele vorm van kerststress heb gehad. Het scheelt als je niets hoeft mee te nemen qua eten en een kerst zonder cadeautjes viert. Eindelijk kan ik gewoon echt genieten van de drukste vakantie van het jaar!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten