zaterdag 13 december 2014

Dagboek: Tafeltjesavonden (#14)

Help, ik moet mijn dagboek nog schrijven, ging er vrijdag in mijn tussenuur ineens door me heen. Normaal gesproken kan ik dit natuurlijk ook nog thuis schrijven, of zelfs op zaterdagochtend. Maar deze vrijdagmiddag stond er een middagje stad en een logeerpartijtje bij mijn zus gepland. Er zat dus niets anders op dan mijn laatste kwartier van mijn tussenuur ervoor te gebruiken.

Op maandag had ik een normale werkdag. Gewoon, om negen uur beginnen en om half drie klaar. Precies zo'n dag die ik eigenlijk altijd wil hebben. Lekker rustig en zonder verplichtingen. Nou ja, twee toetsen om nagekeken te worden, maar dat is het. 's Middags hebben we het huis van mijn schoonouders bezocht, die ook net in deze periode een nieuw huis hebben gekocht. We kwamen 's avonds pas laat thuis. Gelukkig had ik het avondeten al voorbereid.

De dagen erna hoefde ik niet meer te koken. Dinsdag was er een tafeltjesavond, dus ik kon mooi overblijven op mijn werk. In tegenstelling tot maandag was de dinsdag wel een drukke dag. Van half negen 's morgens tot half vijf 's middags ben ik continu bezig geweest en had ik geen moment pauze. Op zich was het een enorm leuke dag, waarbij ik in mijn mentorklas ook nog eens in groepjes heb gewerkt, maar aan het einde van de dag stond ik te shaken. Ik had honger en ik had behoefte aan pauze!
's Avonds begonnen de gesprekken pas om acht uur. Ik had er maar vier, gelukkig!, maar het lange wachten brak me wel op. Ik was blij toch ik rond negen uur 's avonds de sleutel in het slot stak. En woensdag kon ik heerlijk uitslapen!

Maar echt vrij was ik op woensdag niet, want ook nu stond er weer een tafeltjesavond gepland. Dit keer met zeven ouders. De gesprekken op de dinsdag waren een makkie, maar woensdag stonden er toch negatieve gesprekken gepland met ouders van leerlingen uit mijn mentorklas die er slecht voor staan. Het vervelende was ook dat deze ouders niet heel goed Nederlands spreken... Dat was wel even pittig! Misschien een idee om daar eens een blogje over te schrijven...

Donderdag kwam ik verzopen aan op school. Wat een regen! Gelukkig was ik nog wel voor de hagel binnen, want de leerlingen die na mij aankwamen, zagen er echt niet uit. Op donderdag moest ik bij mijn brugklassen enquêtes afnemen in een computerruimte. Ik had dit ruim op tijd gereserveerd, maar toen ik in de ruimte aankwam, waren alle computers bezet. Huh? Blijkbaar is de ruimte zo openbaar, dat deze niet te reserveren valt. Ik snapte er niks van en heb 's middags dan ook flink geklaagd. Ik moet in mijn les een enquête afnemen dat niets met mijn vak te maken heeft, ik voer toch de opdrachten uit die ik krijg en vervolgens ben ik de dupe ervan. Want ondanks dat het slechts 10 minuten in beslag zou nemen, de rest van de les zijn de leerlingen nauwelijks nog aan het werk te krijgen...

Vrijdag waaide ik zowat mijn bed uit. De wind heeft me 's nachts een paar keer wakker gemaakt, terwijl ik juist enorm vast slaap. Ik zag het al niet zitten om te fietsen naar mijn werk (want ik fiets langs sloten en ik weet niet hoe goed ik kan zwemmen met een dikke winterjas aan en een tas op mijn rug). Gelukkig was mijn vriend zo lief om me met de auto te brengen. De rest van de dag is het blijven regenen. De leerlingen merkten er niets van en werkten rustig aan de opgaven. De leerlingen die wel met elkaar zaten te kletsen, heb ik niet geprobeerd aan het werk te krijgen. Ik had geen zin in discussies en gedoe. Het is tenslotte de laatste lesdag voor de vakantie!

Volgende week staan er alleen activiteiten gepland. Geen lessen meer, alleen nog bezoekjes aan verschillende kerken en musea en helpen met knutselen voor een toneelvoorstelling. Dat overleef ik wel.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten