zaterdag 6 december 2014

Dagboek: Sinterklaas (#13)

Het aftellen tot de kerstvakantie is begonnen. 's Morgens kom ik nauwelijks mijn bed uit en ook overdag lig ik het liefst onder de deken. Brrr! Toch heb ik wel een leuke week gehad. Lees maar mee!

Op maandag was ik druk met de voorbereidingen voor het Sinterklaasfeest met mijn mentorklas. 's Morgens sleepte ik alles met me mee: plastic bekertjes, pakken chocomel, kruidnoten, gevuld speculaas en allemaal ander lekkers wat bij Sinterklaas hoort. Ik had mijn mentorleerlingen gevraagd om allemaal vijftig cent mee te brengen, maar daar redde ik de boodschappen niet mee. Vijfentwintig euro was ik kwijt. Daar gaat mijn salaris!

Dinsdag was dan eindelijk de dag waarop we Sinterklaas gingen vieren. Ik had er enorm veel zin in, maar ik was ook wel een beetje zenuwachtig. Hoe gaat het uitpakken? Zullen ze luisteren of wordt het één grote chaos? Heeft iedereen zijn cadeautje wel mee? Vooral voor dat laatste was ik erg bang. Dat leek me zo sneu... Gelukkig had iedereen er aan gedacht om een cadeau te kopen én mee te nemen. Sommigen heel mooi ingepakt, anderen alleen omwikkeld met een multoblaadje. Sommigen met een heel leuk gedicht en een ontzettend mooie surprise, anderen alleen een chocoladeletter ingepakt in Sinterklaaspapier. Maar dat mocht allemaal de pret niet drukken. De leerlingen hebben het naar hun zin gehad en ik minstens net zo!

Woensdag was mijn vrije dag, maar ik zou niet meer precies weten wat ik heb gedaan. Ja, ik ben naar de Gamma en Action gegaan om inkopen voor het huis te doen. En ik heb een toets nagekeken. Maar daar bleef het wel een beetje bij. 's Avonds verfde ik nog wat in huis en hielp ik mijn vader met behangen. Om half negen lag ik in bed en genoot ik van de film 'The Holiday'. Ik kreeg direct zin in de kerstvakantie!

Donderdag zou een enorm drukke dag worden, zonder pauzes en zonder tussenuren. Gelukkig bleek het in de praktijk toch mee te vallen. In de grote pauze had ik een afspraak met een mentorleerling, maar hij was ziek. Ontzettend vervelend voor hem, maar ik vond het eigenlijk best fijn... 's Middags had ik een vergadering met andere mentoren. Eén van hen had al in het postvakje zijn rooster voor de tafeltjesavond gevonden. Ruim dertig gesprekken! Ik schrok er van en was bang dat ik minstens zo'n lijst zou krijgen. Het is tenslotte mijn eerste jaar als mentor. Gelukkig stonden er bij mij maar acht op het lijstje.

Vrijdag stond uiteraard in het teken van Sinterklaas. Alle tafels en stoelen stonden schots en scheef (al viel het in mijn lokaal mee, thanks Rommelpiet!), de schoenen van de leerlingen stonden in de aula - gevuld, uiteraard - en de leerlingen waren niet te houden. Zal Sinterklaas nog langs komen in lessen? Gaat Zwarte Piet nog bonken op de deuren van de lokalen? Het is uiteindelijk een ontzettend leuke dag geworden en 's avonds vierde ik een mini-Sinterklaas met mijn vriend. Patat als avondeten en kruidnootjes als toetje...

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten