woensdag 5 november 2014

Mijn voornemen...

Ooit had ik me voorgenomen om dagelijks te bloggen. Eind vorig jaar leek het me ook een mooi doel om aan het einde van 2014 555 blogposts online te hebben staan. Ik kan nu alvast vertellen dat dat niet gaat lukken...
 
Na de herfstvakantie is er nauwelijks nog een moment geweest dat ik even adem kon halen. Even ontspannen, even stilstaan bij alles wat er gebeurt. Want wat gebeurt er dan allemaal?
 
  • Ik ben mentor. En dat is ont-zet-tend leuk! Maar het kost ook veel tijd en energie. Pauzes worden opgeslokt door mentorleerlingen, avonden worden besteed aan telefoontjes naar alle ouders, één avond was er een ouderavond en tussendoor check ik ook alle cijferlijsten van mijn mentorleerlingen, gewoon om even bij te houden hoe het gaat. O, en nu vergeet ik bijna de mails te noemen die ik van collega's krijg over (een deel van) mijn mentorklas.
  • Ik ben een docent. Ja, echt, soms vergeet ik dat. Maar mijn lessen moeten worden voorbereid, gegeven en worden gereflecteerd (door mezelf). Ik ben vorige week bezig geweest met het nakijken van toetsen, maar deze week ben ik vooral bezig met het op orde brengen van de toetsen voor volgende week. Er staat weer een repetitieweek voor de deur, dus alle toetsen moeten op tijd klaar liggen bij de administratie.
  • Ik ga verhuizen. Het is officieel: volgende week krijg ik de sleutel. Ontzettend leuk, maar het betekent ook dat ik deze week zo veel mogelijk spullen in dozen moet stoppen. Ik wist niet eens dat ik zo veel spullen had. Er staan al zo'n tien dozen klaar, maar er zijn nog zo veel kasten die leeggehaald moeten worden. Deze tien dozen zijn slechts een beginnetje van alles...
  • Ik ben een perfectionist, dus ik wil alles goed doen. En dat duurt soms ontzettend lang.
Ik vind het zo jammer dat ik geen tijd meer heb om vaker te bloggen, om vaker te schrijven of om meer te lezen. Maar ik probeer het positief te bekijken. Over een paar maanden win ik heel veel tijd door dichter bij mijn werk te wonen, door een vaatwasser en droger te hebben (thank God!) en omdat de drukke periode op het werk dan voorbij is. Ik heb een eigen werkkamer, dus veel blogjes gegarandeerd!
 
Liefs! 

1 opmerking: