zaterdag 1 november 2014

Dagboek: Mijn bizar drukke week (#8)

Wat een bizar drukke week heb ik achter de rug! Volgende week gelukkig eindelijk iets meer rust...

Maandag was de eerste dag dat de ouders gebeld moesten worden. Vol zenuwen heb ik op mijn werk, in mijn tussenuren, vier ouders gebeld. Voor 's avonds stonden er nog vijf gepland, maar ik was zo vol zenuwen, dat ik er slechts twee gebeld heb. En dat vond ik echt wel meer dan genoeg.

Ook dinsdag moest er gebeld worden. Ik vind dat ik nog best een hoop gesprekken heb gevoerd, namelijk vijf, maar mijn voornemen om op dinsdag klaar te zijn met bellen, kwam er absoluut niet van. Ik had niet gerekend op ouders die niet thuis zijn of even geen tijd hebben voor een gesprek. Oeps!

Maandagavond en dinsdagavond heb ik mijn huis nog enigszins gezien, maar de overige drie avonden ben ik niet thuis geweest. En overdag trouwens ook niet. Op woensdag - ja, mijn vrije dag - ging ik al redelijk vroeg naar mijn werk. Ik heb mijn to do-lijst proberen af te maken en daarna begonnen de zenuwen. 's Avonds moest ik alle ouders van mijn mentorleerlingen toespreken! Gelukkig is dat goed verlopen en heb ik me voor niets zorgen gemaakt.

Donderdag had ik een stressvolle dag. Net als de andere dagen van de week trouwens hoor, maar donderdag had ik echt geen rust. Ik liep van lokaal naar lokaal, alle spullen mee te sjouwen die ik nodig had. In de pauzes stonden gesprekken gepland, ik moest iemand bijles geven en er moesten drie toetsen worden nagekeken. Aaah! En ook deze avond moest ik 'overwerken'. Ik stond weer voor een zaal met zo'n tachtig ouders, wat een stuk minder eng was dan woensdag. Dat is het voordeel van over wiskunde praten: daar weet ik veel meer over dan van het mentoraat. Rond elf uur 's avonds was ik thuis en om half één viel ik in slaap. Ik kan ook gewoon niet slapen als mijn hoofd nog zo vol met indrukken zit!

Vrijdag heb ik iets heel leuks gedaan in mijn tussenuur. Er stonden vier telefoongesprekken gepland, maar in plaats daarvan ben ik bij een brugklas geen zitten waarbij vijf leerlingen een boekbespreking gingen houden. Wat was dat leuk om te zien, zeg! 
's Avonds had ik een etentje met mijn team. Hoe dat is verlopen? Geen idee. Het moet nog plaatsvinden. Ik schrijf dit op vrijdagmiddag, want vanavond kom ik pas laat thuis en ik gok dat ik zaterdag de hele dag op bed lig om bij te komen...

Liefs!

1 opmerking: