zaterdag 22 november 2014

Dagboek: Klussen! (#11)


De week zit er weer op. Althans, nu ik dit schrijf heb ik nog één lesuur te gaan, maar het voelt alsof ik al weekend heb.
Ik kijk terug op een leuke, maar af en toe toch een vermoeiend week. Er waren veel activiteiten (studiedag, lesgeven aan ouders, lesgeven aan basisschoolleerlingen) en zodra ik thuis kwam, zat relaxen er niet in. Er waren middagen dat ik het liefst met mijn voeten omhoog op de bank wilde zitten, maar ik had deze week alleen de keuze uit zes klapstoelen en een luchtbed…

Maandag vertrok ik voor het eerst op de fiets naar mijn werk. Om vijf voor zeven ging ik de deur uit en een kwartier later stond ik al voor het hek van mijn school. Heerlijk! Na ruim twee jaar lange reistijden is dit echt heerlijk! Ook ’s middags was ik weer snel thuis en kon het klussen beginnen.

Dinsdag gaf ik slechts twee uur les. Daarna volgde de studiedag, die hier en daar heel leerzaam was, maar die ik ook echt vermoeiend vond. Toen ik thuis kwam, verlangde ik enorm naar een bank. Helaas moest ik het doen met een klapstoel.

Op mijn vrije dag, woensdag, was mijn doel om het behang van de logeerkamer af te stomen. Helaas duurde dat toch langer dan gepland. Het is me gelukt om twee muren voor een deel behangvrij te krijgen, maar de rest heb ik laten wachten tot het weekend. Wat een geestdodend en saai karwei is dat…

Donderdag had ik weer een lange dag op mijn werk, want ’s avonds stond ik weer voor een grote zaal vol ouders. Anders dan anders kon ik nu tussendoor wel naar huis. Na mijn werk, wat bestond uit drie lesuren en vervolgens nog twee minilesjes aan kinderen uit groep 8, vertrok ik eerst naar het winkelcentrum. Vorige week hebben we al kennis gemaakt met de buren aan de ene kant van het huis. De buren aan de andere kant hadden we nog niet ontmoet. Ik kocht een lekkere taart en toen mijn vriend ook klaar was met verven, hebben we kennis gemaakt. Wat een verschil zit er tussen onze oude buren en nieuwe buren! Ik woon hier nu pas een week, maar ik heb nu al meer woorden en meer glimlachjes uitgewisseld dan ik in ruim drie jaar tijd met de vorige buren gedaan heb…

Vrijdag was een leuke dag! Op donderdag hoorde ik mijn collega iets zeggen over bonuspunten, dus vrijdag ben ik meteen creatief geweest. Ik heb een powerpoint-presentatie in elkaar gezet met daarin sommetjes die passen bij het onderwerp van dit hoofdstuk. Ik ga dit straks uitproberen in mijn laatste les. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden.

Ik zal komende week een stukje schrijven hierover, waar ik ook meteen in kan zetten hoe het gegaan is.

Liefs!

1 opmerking: