zaterdag 8 november 2014

Dagboek: Even ademhalen (#9)

Deze week heb ik weer even op adem kunnen komen. Maandag en dinsdag waren nog steeds drukke dagen, maar vanaf donderdagmiddag liep ik weer helemaal bij met mijn to do-list. Vrijdag heb ik een heel tussenuur doorgebracht in de personeelskamer met collega's en dat zegt toch wel genoeg: ik heb weer tijd om adem te halen tussen het lesgeven door!

Maandag maakte ik alle toetsen in orde voor de komende week: repetitieweek. Ik belde nog wat ouders, stond een lange tijd achter het kopieerapparaat en ik was 'm alvast aan het stressen voor de dag erna. Want wat zou dat een drukke dag worden!

Op dinsdag zou namelijk iemand mij komen bezoeken om te interviewen en om twee lessen bij me te observeren. De eerste drie lesuren maakte ik me klaar voor een drukke middag. In de eerste pauze was mijn afspraak er. Ik haalde haar op, pakte een kopje koffie en toen begon het interview. Het interview werd gestaakt door de bel. De twee lesuren daarna heeft ze mijn lessen bekeken. Ik weet nog wel dat ik daar "vroeger" strontzenuwachtig van werd, maar nu viel het reuze mee. Ik gaf mijn lessen zoals ik het altijd doe en ik heb bijna geen moment stilgestaan dat er iemand achterin het lokaal zat. Bizar, hoe dat in een paar jaar kan veranderen. 
In de tweede pauze heeft ze het interview afgemaakt en ook dit interview werd weer onderbroken door de bel. Voor ik het wist, was de pauze voorbij en kon het lesgeven weer beginnen. Ik gaf dinsdag les tot 16.00 uur, wat ik absoluut niet gewend ben, en daarna bracht ik nog anderhalf uur door met bellen, voorbereiden en kopiëren. Om half zes liep ik naar buiten. Mijn vriend zou me ophalen vanuit zijn werk, zodat ik niet het hele stuk terug hoefde met het OV. Heerlijk!

Woensdag pakte ik dozen in en verdiende ik wat geld met bijles. Zo vulde ik mijn hele dag... 's Avonds lag ik vroeg in bed, want de volgende dag zou ik weer zo'n drukke dag hebben. De vrouw kwam terug om mijn lessen met mij te bespreken en om een andere collega te interviewen. Ze wilde ook nog één les bijwonen en wat leerlingen interviewen. 

Gelukkig bleek donderdag in de ochtend dat ze niet kon komen. De reden was voor haar wel heel vervelend, maar stiekem vond ik het wel fijn dat ik dan even mijn eigen ding kon doen in mijn tussenuur. Ik heb de laatste telefoontjes naar de ouders gemaakt, dus daar ben ik nu eindelijk klaar mee! 's Middags had ik een (korte) vergadering met mijn wiskundesectie. Ik deelde snoepsleutels uit, want volgende week is het al zo ver... Ik krijg de SLEUTEL!

Vrijdag was echt een hele relaxte dag. Ik gaf stiltelessen, waarbij de leerlingen minimaal een half uur in stilte moesten leren voor volgende week, de repetitieweek. Tijdens de vier keer een half uur heb ik dingen voor mezelf kunnen doen: stencils maken voor de groep 8-leerlingen die binnenkort de school komen bezoeken, mailtjes beantwoorden, toetsen nakijken... Toen om kwart over twee de bel ging, was ik zo enorm blij dat ik ook écht vrij was. Ik liep naar buiten, want ook vandaag werd ik weer met de auto opgepikt door mijn vriend. Ik heb nog even met een leerling staan kletsen en om half drie kon dan echt het weekend beginnen!

Liefs!

1 opmerking: