zaterdag 15 november 2014

Dagboek: de eerste repetitieweek (#10)

Of de werkdruk in het onderwijs hoog is? Nee, deze week absoluut niet. Ik schrijf dit stukje al op donderdagmiddag, mijn laatste dag van de werkweek. Of mag ik dit geen werkweek noemen? De eerste repetitieweek van het jaar zit er weer op en ik vond het heerlijk. Ik verlang stiekem al naar de tweede...

Maandag begonnen de eerste repetities. Wat houdt dat in? Kwart over acht beginnen, kwart over tien klaar. Ik kreeg wel had advies van mijn teamleidster om leerlingen de mogelijkheid te geven om wat langer door te leren op school, dus ik bleef tot kwart over elf. Daarna ben ik direct naar het station gelopen, waar mijn zusje op me stond te wachten. Een middagje stad stond op ons te wachten.

Dinsdag zag er precies zo uit, met het enige verschil dat ik nu ook iets te doen had tijdens het surveilleren bij de toetsen. Nakijken! Het lukte me om één toets na te kijken, thuis heb ik de andere twee toetsen nagekeken. Woensdag was mijn vrije dag, dus het was een heerlijk vooruitzicht om niets te hoeven doen op mijn rustdag.

Alhoewel, niets doen? Woensdag ben ik naar het winkelcentrum geweest waar vooral woonwinkels te vinden zijn. De eetkamerstoelen zijn besteld, de klapstoelen zijn gekocht, de koop van onze eettafel en vitrinekast is doorgezet, we hebben een dekbed en kussen gehaald en nog wat rondgelopen en inspiratie opgedaan voor de inrichting. 

En donderdag was dan al de laatste werkdag deze week. Het surveilleren was weer leuk (wat heb ik toch een schattige mentorleerlingen!), ik heb de leerlingen weer een rustig plekje geboden om rustig te kunnen leren en om half twaalf liep ik naar het station. 's Middags heb ik twee taarten gekocht voor mijn nieuwe buren, want...

Vrijdag is de dag van de overhandiging van de sleutel! Als dit online komt, heb ik de sleutel al gekregen, heb ik mijn halve familie al een rondleiding gegeven en heel misschien heb ik zelfs al een nachtje geslapen in mijn nieuwe kasteel. Maar op het moment dat ik dit schrijf, ben ik vooral heel benieuwd naar hoe het huis er ook al weer uit ziet...

Liefs!

1 opmerking: