zaterdag 29 november 2014

Dagboek: 40 minuten (#12)

Zo, dat was weer een werkweek. Een week met korte lessen (40 minuten) en korte dagen (tot een uurtje of drie). Ondanks dat kwam ik bijna elke dag met hoofdpijn thuis. Lag het aan de tijd van de maand of aan de saaie vergaderingen?

Op maandag genoot ik met volle teugen van mijn korte lessen. In mijn tussenuren heb ik een hoop kunnen doen, onder andere het uitprinten van alle cijferlijsten. Rapportvergaderingen vind ik nooit heel erg, maar toch kwam ik maandag met enorme hoofdpijn thuis. Zo jammer. Zeker omdat ik niet lekker op de bank kan ploffen. Dan maar meteen mijn bed in.

Dinsdag was de vergadering van mijn eigen klas. Onwijs spannend, want het was de allereerste keer dat ik zo'n belangrijke rol had in een vergadering. Gelukkig heb ik niet veel hoeven zeggen en was ik vooral bezig met opschrijven van alles wat er gezegd werd, zodat ik dit terug kan koppelen naar de leerlingen. Dinsdag heb ik met mijn mentorleerlingen de film gekeken die gemaakt is tijdens het kamp van september dit jaar. Het was ontzettend leuk om de leerlingen weer in die omgeving te zien en dat vonden ze zelf ook!

Woensdag is eigenlijk mijn vrije dag, maar ik had toch een aardig vol schema. 's Morgens een afspraak bij de notaris om ons samenlevingscontract te tekenen. Daarna zijn we samen de stad gaan verkennen. 's Middags had ik een vergadering op mijn werk. En 's avonds zouden mijn schoonouders en de oma van mijn vriend langskomen. Gelukkig ging die laatste afspraak niet meer door, waardoor ik heerlijk vroeg mijn bed in kroop.

Ook donderdag kwam ik weer met bonkende hoofdpijn thuis. Het is me nog net gelukt om uit mijn werk een boterkoek te halen bij de bakker. Als ik hoofdpijn heb, zijn er twee dingen die helpen: eten en slapen. Misschien zit het tussen mijn oren, maar het is wel erg lekker. :-) 
's Avonds keek ik nog de toetsen na die mijn brugklasleerlingen die dag hadden gemaakt. Ik had van tevoren gezegd dat het een ontzettend makkelijke toets zou worden, om de cijfers een beetje op te krikken. En dat is gelukt, want er zaten een hoop tienen tussen!

Vrijdag verliep de dag soepeltjes. 's Morgens kon ik mijn bed niet uitkomen, maar toen ik eenmaal op mijn werk was, had ik een leuke dag. In mijn pauze kwamen er wat mentorleerlingen langs om gezellig te kletsen. Er is een vast clubje meisjes dat nu vaak in de pauze even langskomt. Ontzettend gezellig en dat zegt toch wel iets over hoe ik het doe als mentor. Toch?

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten