maandag 27 oktober 2014

Telefoongesprekken met ouders

Gisteren maakte ik mijn weekplanning. Ik was al enorm gestrest, omdat ik deze week drie avonden op mijn werk ben. Maar toen ik alle verplichte telefoontjes aan de ouders van mijn mentorleerlingen ging inplannen, was ik helemaal van slag.

Wij hebben sinds kort de regel dat de mentor alle ouders van de mentorleerlingen belt voor het eerste rapport. Er zijn twee weken ingeroosterd en in die weken moet je alle ouders bellen. Vandaag is de eerste week aangebroken en omdat ik al zo'n drukke week heb, besloot ik alle telefoontjes voor vandaag en morgen te plannen.

Het kostte me één pagina uit mijn to do-schrift om alles op te schrijven wat ik vandaag moest doen. Er stonden dertien telefoontjes gepland, maar daarnaast ook nog heel veel andere dingen die gedaan moesten worden. Zo moet ik bijvoorbeeld de ouderavond van woensdag voorbereiden, ik moet verlof aanvragen voor de dag dat ik de sleutel krijg, er moest van alles worden geprint en gekopieerd en ik moest nog bedenken wat ik met de mentorles wilde doen. Druk, druk, druk!

Ik besloot een aantal telefoontjes dan toch maar op te schuiven naar een ander moment, zodat ik iets meer rust had. Maar vanochtend merkte ik dat ik ergens geen rekening mee had gehouden. Wat als de ouders hun telefoon niet opnemen? Van de uiteindelijk negen belletjes heb ik er vier ook echt uitgevoerd. De andere vijf namen de telefoon niet op, waardoor mijn planning enorm in de soep liep. Ik besloot de telefoontjes dan maar 's avonds te plegen, maar ook nu zit ik weer met een dilemma.

Ik wil de ouders niet storen tijdens het eten. Maar van hoe laat tot hoe laat is het avondeten? Ik eet regelmatig om zes uur, maar er zijn zat gezinnen die pas om half acht aan tafel gaan. Of misschien nog later. Ik heb geen idee wat een geschikt tijdstip is om te bellen, dus er zit maar één ding op: ik stel de telefoontjes weer uit. Naar volgende week. Want dat mag ook.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten