donderdag 30 oktober 2014

De ouderavond, een korte terugblik

Gisteravond was de ouderavond voor de ouders van mijn mentorleerlingen en het eerste dat ik na afloop tegen mezelf zei, was: 'Waar heb ik me druk om gemaakt?'

Ik was op van de zenuwen. De grootste zenuwen waren er voor de eventuele kritische vragen. Ook was ik bang dat ik veel dingen zou vergeten te zeggen en zo kon ik nog vele angsten bedenken. Toen ik eenmaal de grote zaal in liep (we begonnen met een algemeen deel waar alle ouders met een zoon/dochter in klas 2 zich verzamelden), ging het eigenlijk best goed. En toen moesten we per groep naar het lokaal.

De opkomst was redelijk beperkt. Zo'n twintig ouders, dus dat was een fijne grootte. Ik schudde een hoop handjes, ik startte de powerpoint en ik begon met een praatje. De muis en het toetsenbord werkten absoluut niet mee, maar verder liep alles op rolletjes. Er waren wat opmerkingen achteraf over problemen bij andere vakken, maar dat heb ik kunnen doorspelen naar mijn afdelingsleidster. Er waren vragen die ik zelf heb kunnen oplossen en godzijdank waren er ook leuke berichten, van bijvoorbeeld ouders die trots vertellen dat hun zoon/dochter het enorm naar zijn/haar zin heeft. Dat is om blij van te worden!

Na de ouderavond volgde een korte evaluatie met de afdelingsleiders van de tweede klassen. Ik heb de opmerkingen kunnen doorspelen en zij zouden het vanaf hier regelen. Met een fijn gevoel liep ik het gebouw uit. Maar serieus: waar heb ik me druk om gemaakt?

Liefs!

1 opmerking: