zondag 28 september 2014

Mijn taken van dit jaar

Er werd mij laatst de vraag gesteld welke klassen ik dit jaar les geef en welke andere taken ik dit jaar heb. Vandaag ga ik daar dus iets over schrijven.

Dit jaar geef ik les aan vier klassen: drie brugklassen havo/vwo en één klas 2vwo. In mijn 2vwo-klas zit een handje vol leerlingen met Grieks en Latijn. Alle leerlingen uit deze klas volgen drie extra vakken: Spaans, drama en extra Engels en Frans (dit is verwerkt in één vak). Bij elkaar komt dit voor mij neer op vijftien lesuren: vier uur wiskunde aan elke brugklas en drie uur aan mijn 2vwo-klas. 

Deze 2vwo-klas is ook mijn mentorklas, wat meteen mijn grootste extra taak is. Sinds dit jaar ben ik mentor en meteen vanaf de eerste dag vond ik dit een verrijking van het werk. Natuurlijk moeten alle moeilijkheden nog komen, maar op dit moment heb ik vooral de lusten van het mentoraat.

Een andere taak is de donderdagavond. Vijf avonden per jaar, vorig jaar waren het er negen, geef ik les aan ouders. Zij kunnen zich hier vrijwillig voor opgeven en samen met een collega geef ik de ouders wiskundeles, dezelfde stof als hun zoon/dochter tijdens de wiskundelessen krijgt. Ontzettend leuk!

Een paar weken geleden ben ik mee geweest op kamp. Ook dit valt binnen mijn extra taken. Ik zag hier ontzettend tegenop, maar uiteindelijk vond ik het heel leuk. Vermoeiend, maar wel leuk! 

Daarnaast organiseer ik de kangoeroewedstrijd, maar dat is pas ergens in maart. Wat ook pas later in het jaar terug komt, is het surveilleren bij een schoolfeest. De afgelopen jaren ben ik er mooi onderuit gekomen, maar in juni moet ik er helaas toch aan geloven. Bah!

Dat waren mijn taken van dit jaar. Niet veel, maar al met al ben ik er toch aardig wat tijd aan kwijt!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten