zaterdag 13 september 2014

Dagboek: KAMP! (#2)

Ik schrijf dit stukje nu op het allerlaatste moment. Ik stond op het punt om mijn huis te verlaten en de omgeving te ontdekken van het huis waar ik over een paar weken ga wonen, maar ik was helemaal vergeten dat er nog iets geschreven moest worden voor hier.

Ik heb het ook zo druk gehad! De afgelopen week heb ik mijn vriend nauwelijks gezien en ik weet ook amper nog hoe mijn bed er uit ziet. Terwijl ik die uurtjes rust uitstekend zou kunnen gebruiken.

Maandag en dinsdag heb ik "gewoon" gewerkt. Ik heb alle voorbereidingen voor later die week getroffen, ik ben de hele stad doorgegaan op zoek naar feesthoedjes, die ik uiteindelijk niet heb kunnen vinden. Ik moest op zoek naar een luchtbed en een slaapzak. En ik heb uiteindelijk drie grote tassen ingepakt voor slechts één nachtje kamp.

Woensdag ging ik naar mijn studie. 's Morgens vertrok ik al vroeg, omdat ik een inleveropdracht niet had gemaakt. Begint dat gedrag nu al? Ja, helaas wel. Maar ik had een goede reden: ik snap echt helemaal geen zak van alles wat er tijdens de colleges wordt uitgelegd. Ik maak nu mee hoe het is om niets van wiskunde te snappen. Ik weet nu hoe sommige leerlingen zich voelen.
's Avonds hoopte ik vroeg thuis te zijn, maar de NS besloot mijn plannen eens goed in de war te brengen. Een wisselstoring ergens midden in Nederland zorgde ervoor dat mijn trein niet reed. Een hoop gedoe later zat ik eindelijk in de goede trein en om half elf, ruim een uur later dan gepland, was ik thuis. 

En dat terwijl ik donderdag vroeg op moest: KAMP! Het ergste deel van kamp had ik gelukkig kunnen overslaan dankzij mijn studie, want op woensdagochtend fietsten ruim driehonderd leerlingen bijna drie uur naar de camping. Ik werd gelukkig gebracht met de auto, een stuk relaxter. De dag begon met een regenbuitje, maar de rest van de dag hadden we stralend weer. Gelukkig maar, want er stond een sport- en speldag op het programma. Er stonden meerdere luchtkussens klaar, er werd een stormbaan over het zwembad gelegd en de speeltuin werd omgetoverd tot hindernisbaan. 's Avonds volgde er een disco en om half twee lag ik eindelijk in mijn warme bed... eh... op het luchtbed in een koud tentje.

Vrijdagochtend ging al vroeg de wekker. Alles moest worden ingepakt, de tenten moesten worden afgebroken en de fietsen moesten worden gecontroleerd voor de terugweg. Na uren wachten zat ik eindelijk in de auto om naar het zwembad gereden te worden. Na daar ook nog eens uren wachten vertrokken we met de auto terug naar school. Ja, vrijdag was misschien niet zo intensief als de dag ervoor, maar slopend is dat wachten wel. Vooral als je in een snikheet zwembad zit!

's Avonds sliep ik om 21.00 uur. Er stond een dagje dierentuin op de agenda voor zaterdag, maar godzijdank ging dat uiteindelijk niet meer door. Vandaag gebruik ik dus om bij te komen en het huishouden te regelen, want dat is deze week ook blijven liggen...

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten