zaterdag 12 juli 2014

Dagboek: Rugpijn (#39)

Dit was lichamelijk geen leuke week. Al sinds Koningsdag heb ik last van mijn rug wanneer ik buk. Wij hebben op een kleedje gestaan om spullen te verkopen en door het vele bukken is er te veel gewicht en druk op mijn stuitje komen te staan. Na bijna twee maanden pijn met bukken ben ik naar de dokter gegaan. Ik kreeg oefeningen mee voor mijn rug en het advies om af te vallen, omdat het volgens de dokter door overgewicht komt.
De laatste twee weken heb ik niet alleen last bij het bukken, maar ook bij gaan zitten, tijdens het zitten zelf, opstaan, bukken, bewegen en zelfs wanneer ik op mijn rug lig. Laat ik het zo zeggen: wanneer ik op mijn buik of zij lig, heb ik er geen last van, in alle andere gevallen wel.
Zo’n vervelende, aanhoudende pijn is niet leuk, vooral niet wanneer je gewoon moet werken. Vijftig minuten met de scooter is geen pretje (maar ik vertik het om zoveel geld uit te geven aan de trein), lang zitten tijdens het surveilleren en nakijken is niet leuk en ook het traplopen is vervelend. En dan nog het allervervelendste van deze week: ik kon niet meedoen met paintball!
Aan het begin van de week werd ik gevraagd of ik mee wilde met een klassenuitje. De mentor van mijn 2havo-klas wilde er graag iemand bij hebben, omdat er een jongen mee zou gaan met hartproblemen. Ze durfde dat niet alleen aan, dus ik besloot mee te gaan. Paintball zelf zou niet lukken, maar kijken kan ik wel! Tijdens het kijken vond ik het verschrikkelijk om zo’n last van mijn rug te hebben. Zoiets actiefs als paintball is niets voor mij, maar toen ik zelfs de verlegen meisjes vrolijk over het veld zag rennen met een wapen, vond ik het toch wel jammer dat ik alleen maar mocht kijken.
Daarom heb ik alvast de belofte gedaan dat ik volgend jaar weer met deze klas mee ga paintballen én dat ik dan zelf ook in zo’n groen pak kruip met een groot wapen in mijn handen. Ik heb er nu al zin in!
De rest van de week bestond uit surveilleren, nakijken en vergaderen. Volgende week heb ik nog twee dagen waarop ik aanwezig moet zijn: één dag om de toetsen met de leerlingen te bespreken, één dag voor vergaderingen. Die dag zou ik oorspronkelijk ook mee gaan naar de personeelsmiddag en –avond, maar dat gaat met mijn rug niet lukken.
Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten