maandag 23 juni 2014

Lief dagboek #1

Lief dagboek,

Het is maandagmiddag, ik zit op de bank met mijn benen languit en ik heb mijn laptop op schoot. Ik merk dat er de laatste weken veel vrije uren gaan zitten in het bekijken van YouTube-filmpjes en het lezen van andere blogs. Te veel, misschien wel. Ik weet niet wat het is waardoor ik het zo leuk vind om het leven van anderen te volgen. Zal dat ook te maken hebben met mijn leeshobby? Tijdens het lezen verplaats ik mezelf ook continu in het leven van een ander...

Terwijl ik mijn eigen leven op dit moment toch best oké vind. Ik geniet meestal van mijn werk, ik heb een geweldige vriend, ik heb veel contact met mijn familie, ik blog veel voor een andere site, ik ben de laatste weken zelfs weer begonnen met schrijven. En binnenkort heb ik zelfs zes à zeven weken vakantie! 

Daar krijg ik trouwens ook best de kriebels van. Ik zou eigenlijk niet moeten aftellen, maar na die vele weken vakantie begint het echte leven weer, wat een stuk zwaarder gaat worden dan het afgelopen jaar. En zelfs dat vond ik al heel pittig!

Ik start met de eerstegraads opleiding. Ik blijf vijftien lesuren geven, verdeeld over vier werkdagen. Ik word zeer waarschijnlijk mentor. Ik wil drie blogposts per week voor hier schrijven en daarnaast nog twee voor die andere site. Ik ben het afgelopen half jaar een paar keer uitgenodigd voor een boekpresentatie en dat wil ik graag blijven doen, net als het interviewen van auteurs. Voor zolang als het nog leuk blijft wil ik drie dagen in de week hardlopen. En dan zijn er natuurlijk nog die vijftig boeken die ik per jaar wil lezen, die ik voor het jaar 2014 heb opgehoogd naar zestig boeken. Het allerliefst zou ik dan ook nog willen verhuizen naar een groter huis in een fijnere omgeving en met mijn eigen werkplekje in huis. Ik wil zo graag veel meer tijd besteden aan het schrijven van verhalen in plaats van al die dingen die ik zojuist heb genoemd.

Het voelt voor mij als een enorme druk. Ik moet zo veel dingen van mezelf, maar ik twijfel continu of ik dit allemaal wel aan kan. Tijdens het laatste jaar van mijn studie ging het mis. Werken en studeren bleek op dat moment geen goede combinatie te zijn. Aan het begin van dit jaar ging het ook weer mis. Ik wilde zo graag alles perfect doen, dat ik daarin faalde. 

Waarom zou het dan in september wel goed gaan? zegt dat vervelende stemmetje elke dag weer in mijn hoofd. Omdat je het nu van je af gaat schrijven! roep ik vanaf vandaag dan heel hard terug. Want ik heb besloten om weer verder te gaan met waar dit allemaal begonnen is. Ruim twee jaar geleden startte ik mijn blog om mijn ei kwijt te kunnen. Als een soort dagboek. Vandaag is voor het eerst in een lange tijd dat ik mijn blog ook daadwerkelijk weer ga gebruiken om mijn ei kwijt te kunnen. Even geen artikelen meer waarvoor ik dingen op internet moet opzoeken, waar ik voor moet brainstormen of waar ik mijn boekje met tips voor open moet slaan. Vanaf vandaag ga ik vaker dit soort dingen typen. Verstand op nul en schrijven maar!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten