zaterdag 14 juni 2014

Dagboek: WK-proof (#35)

Oeps, oeps, oeps! Door de pauze op mijn blog heb ik het schrijven van artikelen hiervoor helemaal uit mijn systeem verbannen. Ik ben compleet vergeten om mijn dagboekartikel te schrijven! Ik plan het normaal altijd in in Wunderlist, mijn digitale to do-lijst. En nu... Nou ja, nu dus niet. Stom!

En dat is niet het enige vervelende. Ik schrijf namelijk ook dagelijks een kleine notitie van wat er die dag gebeurd is. En ook dat ben ik dus vergeten. Ik weet nog dat ik dinsdag dacht: ach, dat onthoud ik wel. Maar nu, vier dagen later, zou ik het echt niet meer weten. 

Ook woensdag is een groot gat. Wel weet ik nog wat ik in mijn tussenuren gedaan heb: gelezen. Ik had vandaag een event voor boekbloggers en daar moest ik een boek voor uitlezen. Omdat ik bijna geen vrije tijd had deze week, heb ik mijn tussenuren gebruikt om te lezen. Uiteindelijk is het alsnog niet gelukt om het boek uit te krijgen, maar elke pagina was meegenomen!

's Middags ben ik langs het winkelcentrum gereden, zodat ik vlaggetjes kon kopen om mijn lokaal donderdag te versieren. In de eerste brugklas die ik die dag had zaten wat leerlingen die me daar graag mee wilden helpen, dus om 8.00 stonden we op stoelen en tafels om het lokaal WK-proof te maken. Het ziet er enorm feestelijk uit en ik ben er heel blij mee. Ik ben geen voetbalfan, maar deze vlaggetjes maken het lokaal wel een stuk gezelliger!

Vrijdagochtend bleek dat de vlaggetjes niet helemaal goed waren opgehangen. Donderdag viel (tijdens een toets!) al één slinger naar beneden, maar vrijdag lagen ze allemaal op de grond. Er stond te veel druk op het plakband. Ik heb de slingers anders opgehangen. Ze hangen nu langs de muren in plaats van dwars door het lokaal. Iets minder leuk, maar wel veiliger. 
Het derde lesuur kwamen heel veel leerlingen boos mijn lokaal in. 'We moeten allemaal het achtste uur nablijven omdat één iemand uit de klas de deur op slot heeft gedraaid toen meneer Visser op de gang stond.' Mijn collega kon daardoor het lokaal niet meer in en is uiteraard heel boos geworden. Toen hoorde ik van twee leerlingen dat de deur helemaal niet op slot zat, maar dat er een rubbertje tussen de deur en de drempel zat, waardoor de deur was gaan klemmen. Er was dus niemand schuldig en dat was waar ze zo boos om waren. Omdat dit mijn leukste klas is, besloot ik de mentorrol in te nemen. 'Ik stel voor dat jullie straks na van de les twee leerlingen uitkiezen die met meneer Visser gaan praten. Leg hem precies uit wat er is gebeurd en vertel dit rustig.' De klas heeft vaker overhoop gelegen met deze docent. Ik weet dat hij vaak een kort lontje heeft, dus rustig blijven is een pre. Het 'na de les' hadden ze helaas niet gehoord. Ze waren net vijf minuten bezig toen er twee leerlingen naar me toe kwamen. 'Mogen we een stemlijst door de klas laten gaan, zodat iedereen op twee leerlingen kan stemmen?' Ik dacht dat het maar twee minuten zou duren, dus ik zei ja. Helaas zijn ze hier de rest van het uur mee bezig geweest. Oeps!

Ik ga meteen in mijn Wunderlist zetten dat ik vrijdag een dagboekartikel moet schrijven, zodat ik het niet meer kan vergeten!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten