maandag 5 mei 2014

Klas 1A

Vanaf vandaag ga ik, net als vorig jaar, een stukje schrijven over al mijn klassen.

Ik begin met de brugklas die ik voor het gemak even klas 1A noem. Al eerder heb ik wat kinderen uit deze klas benoemd op mijn blog: vier van de leerlingen hadden ruzie, twee van de leerlingen behoren tot mijn favorieten (ook al mag dat eigenlijk niet natuurlijk) en de leerling die elke les extreem veel vragen stelt. Ik twijfel wel eens wat mijn favoriete klas is, want in deze klas zitten echt schatten van leerlingen. De meeste leerlingen zijn lief voor elkaar, ze zijn heel geïnteresseerd in mij en ik kan heel goed met de klas opschieten. Toch zijn ze niet altijd even leuk. Er zitten best wat leerlingen in de klas die behoorlijk wat aandacht nodig hebben. Sinds één van de leerlingen een vmbo-advies gekregen heeft, zit hij goed in zijn vel, maar hiervoor was hij agressief en trok hij zijn eigen plan. Stronteigenwijs, en ik had ook echt geen zin om mijn energie nog op hem te richten. Al die strafregels die hij heeft geschreven zijn bijna niet meer te tellen...

Dit is een klas met uitersten: er zitten hele kinderachtige meisjes in, speelse jongetjes, een kind met een behoorlijk heftig leven, twee grappenmakers - waarvan één aan het begin van het jaar behoorlijk depressief is geweest, maar nu de vrolijkste van de klas is - en er zitten ook hele serieuze, stille leerlingen in de klas, twee leerlingen die keer op keer een onvoldoende halen, ook al leren en oefenen ze zich een ongeluk... Een diverse klas, maar daarom juist zo leuk!

Er zitten leerlingen in deze klas die ik volgend jaar niet meer in de klas wil hebben, maar gelukkig is het grootste deel van de groep heel leuk!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten