woensdag 14 mei 2014

Dankbaarheidslijstje voorjaar 2014

Het leek me leuk om voor vandaag een intervisie-artikel te schrijven, maar het lukt niet. Na twee weken vakantie is het te lastig om te bedenken waar ik voor de vakantie moeite mee had. Eindelijk had ik iets bedacht, wat doe ik bij slechte resultaten?, maar daar had ik al eens een artikel over geschreven. Dat gaat ‘m dus niet worden.
Maar omdat ik zo moeilijk iets kan bedenken waar ik moeite mee heb, kan ik maar één ding doen: een dankbaarheidslijstje schrijven. Vorig jaar werd je er mee doodgegooid. Niet alleen op andere blogs, maar ook bij mij. Eén keer in de week maakte ik een lijstje met dingen waar ik dankbaar voor was op die dag. Vandaag doe ik het iets algemener: waar ben ik dankbaar voor geweest de afgelopen periode?
Ik ben dankbaar voor…
- Ik heb een superawesome job aangeboden gekregen. Ik doe het niet, maar ik ben wel heel dankbaar dat zoiets op mijn pad gekomen is.
- Ik ben heel blij met mijn vier klassen van dit jaar, omdat ze vol zitten met hele lieve kinderen en daar ben ik heel dankbaar voor. Het had veel erger gekund.
- Ik ben dankbaar dat ik weer met plezier naar mijn werk ga. Het is een periode anders geweest, en ’s morgens om zes uur piep ik ook wel even, maar toch heb ik weer zin om te werken. Erger nog: ik vond twee weken vakantie zelfs te lang. Huh?!
- Ik ben dankbaar dat ik door mijn andere blog ineens hele leuke dingen mag doen. Ik krijg boeken aangeboden, ik krijg uitnodigingen voor boekpresentaties, ik word uitgenodigd voor een workshop… Zo gaaf!
- Ik ben ook heel dankbaar dat ik na bijna drie jaar nog steeds heel gelukkig met mijn vriend ben.
- Ik realiseer me heel vaak dat ik het echt heb getroffen met mijn baan en mijn werkgever, want zo prettig als nu heb ik het nog niet eerder bij een werkgever gehad.
- Ik ben überhaupt heel blij dat ik een baan heb in deze “lastige” tijd, waarin iedereen werkloos thuis lijkt te zitten wegens reorganisatie.
- Ik ben ook heel blij dat ik volgend jaar mag studeren en daar heb ik ook heel veel zin in (ookal ben ik nog wel een klein beetje bang om te falen)…
Ik ben heel blij met mijn leven zoals het nu is. Natuurlijk kan het beter, maar dat biedt alleen maar perspectief voor de toekomst!
Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten