zondag 16 februari 2014

Oproep: wie zijn jullie?

Soms, heel soms, naar mijn mening veel te weinig, krijg ik wel eens een reactie of zelfs een e-mail van een lezer. Op dat soort momenten gaat mijn hart even wat sneller bonken, ren ik met mijn telefoon naar mijn vriend om de reactie te laten lezen en ga ik nadenken over een antwoord - wat soms wel twee dagen duurt. Oeps.

Maar er zijn heel veel dagen dat ik dit niet doe. Ja, ik ren wel met mijn telefoon naar mijn vriend, maar dan om een grappig plaatje op Facebook te laten zien, of mijn rooster voor de komende week. De reacties en mails blijven vaak uit.

Toch zie ik dagelijks best veel pageviews, dus er moet wel iemand zijn die mijn blog bezoekt. Vandaar dit stukje. Ik ben heel benieuwd wie jullie zijn, hoe jullie op mijn blog terecht zijn gekomen, of het je eerste keer (en laatste keer?) is dat je hier komt en of je nog leuke tips en/of aanvullingen hebt. 

Mag ik twee minuutjes van jouw tijd? Laat dan een reactie achter! 

Alvast hartelijk bedankt. :-)

Liefs!

8 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Ik ben Sanne, 17 jaar, en ik ga volgend jaar de Academische PABO doen.
    Ik weet niet meer hoe ik op je blog terecht ben gekomen,
    maar ik vind het dus wel interessant om al die dingen over het onderwijs te lezen,
    ook al is het middelbaar onderwijs.
    De eerste keer op deze blog was denk ik rond de zomervakantie 2013,
    maar ik heb ook alle blogs ervoor gelezen.
    Elke dag kijk ik uit naar een nieuw stukje,
    dus het zijn er wat mij betreft veel te weinig =D

    Groetjes Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sanne,

      Wat een leuke reactie (en sowieso heel leuk dat je de tijd hebt genomen om te reageren!). Ik vind het heel leuk om te lezen dat je me al zo lang volgt en dat je uitkijkt naar nieuwe posts. Ik doe mijn best om minimaal drie artikelen per week online te zetten, maar het lukt vaak niet qua tijd om er meer online te krijgen.
      Ik wens je alvast heel veel succes volgend jaar op de PABO. Mocht je ook een blog bij gaan houden (wat ik je heel erg aanraad, want het is heel leuk om later terug te lezen (en wie weet heb je er ook nog iets aan voor je portfolio!)), laat dat dan weten. Dan heb je hierbij alvast je eerste lezer! :-)

      Groetjes,
      Elseline

      Verwijderen
  2. Hoi Elseline,

    Allereerst mijn grote dank voor jouw blog! Ik vind het heerlijk om over jouw ervaringen als (beginnend) docente te lezen, en het helpt mij ook heel veel in mijn dagelijkse praktijk.

    Dit jaar doe ik de eenjarige lerarenopleiding aan de Universiteit Leiden. Hiervoor heb ik Engels gestudeerd. Lesgeven is altijd mijn droom geweest en nu kan ik dit eindelijk echt waarmaken. In augustus ben ik voor het eerst begonnen met lesgeven (slechts een paar uurtjes per week; het is natuurlijk een stage) en het bevalt goed. Natuurlijk is het wel zwaar en ik heb dan ook steeds meer en meer respect voor docenten.

    Sinds ik aan de Master begonnen ben, ben ik in principe altijd op zoek naar handige websites/tips/blogs/magazines over lesgeven en vooral starters (en de dingen waartegen zij aan lopen). Ik ben dan ook, tijdens zo'n zoektocht op Google, op jouw blog gestuit. Waar ik erg blij mee ben!

    Ik lees al je blogs, en ben helemaal vanaf het begin begonnen, omdat ik juist zo geïnteresseerd ben in het échte begin (het eerste jaar, zeg maar). Voor mij moet die natuurlijk nog komen en over een paar maandjes zal ik al moeten beginnen met solliciteren. Het is dus erg fijn om over jouw spanningen (bij het solliciteren bijvoorbeeld) en 'probleempjes' te lezen; ik word over het algemeen omringd door ervaren docenten, en als mijn klas dan bijvoorbeeld erg druk is (en niemand goed luistert), is het fijn om ook eens iets van iemand te lezen die nog iets 'dichterbij' staat! Bij jou lees ik dat het normaal is dat er nog zóveel fout gaat en dat ik nog zóveel moet leren: een hele verademing!!

    Al met al, ga zo door met je blog! Mij help je er in ieder geval zeker mee en ik ben een trouwe lezer :)

    Groetjes,

    Susanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Susanne,

      Bedankt voor je reactie! Ik ben blij dat ik je met mijn blogs kan helpen. Ik hoop dat je iets hebt aan mijn stukjes over solliciteren. Voor nog meer tips over solliciteren moet ik je toch verwijzen naar andere sites, want met solliciteren heb ik (gelukkig!) niet zo heel veel ervaring. Dat is het fijne aan het onderwijs, vooral als docent wiskunde: je komt bijna overal aan de bak!

      Ik word in mijn sectie ook omringd door ervaren collega's, maar ik kan je verzekeren dat ook bij hen wel eens wat mis gaat. Stiekem ben ik daar wel een beetje blij om: dat betekent dus dat het absoluut niet erg is om fouten te maken (of om moeite ergens mee te hebben), want ervaren docenten ervaren dat dus ook!

      Ik ga zeker door met mijn blog, dus de komende tijd kun je hier weer veel nieuwe artikelen lezen, die jou hopelijk gaan helpen in het onderwijs!

      Groetjes,

      Elseline

      Verwijderen
  3. Hoi Elseline,

    Ik ben een leerling uit de 2e klas atheneum, en ik ben stiekem altijd heel benieuwd geweest hoe een docent(e) het ervaart om les te geven. Wat was ik blij toen ik je/uw (??) blog las !! Echt leuk om te weten hoe je/u het ervaart. Ik heb trouwens ook een reactie geplaatst bij het blokje contact.

    Ik denk dat ik later misschien docent wil worden, het lijkt me een vermoeiende maar vooral ook leuke baan!

    Groetjess x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Elseline,
    Ik werk zelf niet in het onderwijs, maar als tekstschrijver. Dat ik van schrijven houd, heb ik dus met je gemeen ;-). Ik kwam toevallig op je blog uit en was wel nieuwsgierig hoe het is om in het onderwijs te beginnen. Ik ben dus alles aan het lezen nu en heb respect voor je voortdurende reflecteren op hoe je het doet en je wil om dingen beter te doen. Daar kan ik ook in mijn werk van leren! Ik blijf je zeker volgen!

    Groeten, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Renate,
      Wat leuk dat je me, ondanks dat je zelf niet in het onderwijs werkt, volgt! Veel leesplezier!
      Groetjes,
      Elseline

      Verwijderen
  5. Hoi Elseline,

    ik heb je blog kort geleden ontdekt toen ik op zoek was naar ervaringen van startende docenten. Ik ben aan het begin begonnen te lezen en vind het erg leuk te lezen hoe jij het hebt ervaren. Ik ben op het moment op zoek naar een baan als docente wiskunde voor het komende schooljaar :) Groetjes ***

    BeantwoordenVerwijderen