zaterdag 15 februari 2014

Dagboek: Vakantie! O nee, toch niet (#21)

Hoe ik terugkijk op de afgelopen week? Ik weet het niet zo goed. Het voelde een beetje als de week voor de vakantie, of zo. Dat had vooral te maken met vrijdag, Valentijnsdag. En vooral de lessen die ik die dag gegeven heb. Maar laten we beginnen bij het begin.

Op dinsdag had ik een kort dagje. Voor ’s middags had ik een dagje in de stad gepland. Om één uur zat ik in de trein, om half twee zou mijn vriend me met de scooter ophalen bij het station. En toen kreeg ik ineens een berichtje: hij stond halverwege met een lekke band. Uiteindelijk zijn we nog wel de stad in geweest, maar leuk is anders.

Woensdag gaf ik les aan 2havo. Ze hadden vorige week vrijdag de opdracht gekregen om de D-toets te maken op losse blaadjes. Deze moesten ze vandaag inleveren. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik best zenuwachtig was. Als ze het niet zouden inleveren, kregen ze een 1 voor de repetitie. Hard? Ja. Maar ben ik altijd consequent? Nee. Ik wist ook niet hoe ik moest reageren als iemand het niet zou hebben. Gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen, op één leerling na. Hier moet ik nog maar eens uitgebreid artikel over schrijven.

Donderdag had ik een enorm lange dag. Komende week komt er een blogpost online waarin ik mijn dag van minuut tot minuut bespreek, maar wat ik er nu over kwijt wil, is dat ik ’s avonds een Open Avond had op mijn werk. Twee uur lang staan, rondlopen, glimlachen, kinderen lokken, zo goed mogelijk antwoorden bedenken op de lastige vragen van de ouders, alles met kramp in mijn lachspieren en pijnlijke voeten tot gevolgd. En enorme honger!

Vrijdag was het Valentijnsdag. Commercieel, vindt zo’n beetje iedereen, maar ik vind het hartstikke leuk. Niet per se om mijn liefde voor de leerlingen te tonen (bleh!), maar wel een dag waarop ik extra aardig ben én waarop ik een klein beetje extra voor mijn leerlingen doe. Zoals mijn 2havo-klas, die helaas een repetitie voor hun neus kreeg. Sorry, leerlingen, het kon niet anders. Maar om het goed te maken, had ik bij iedereen een chocoladehartje op het proefwerkblaadje gelegd. Dat vonden ze een leuke binnenkomer. En bij mijn brugklasleerlingen heb ik een wiskwis en levend memory gespeeld. Over beide komt later nog iets online, I promiss! Het was vermoeiend, vooral bij de laatste twee brugklassen, maar absoluut zeer zeker geslaagd!

Dit weekend zit ik vol met wiskundeopgaven maken voor mezelf, toetsen nakijken, visite, romantische etentjes en misschien nog een bioscoopje. Genoeg leuke dingen, maar ik ben best toe aan vakantie. Nog maar drie werkdagen!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten