zaterdag 4 januari 2014

Kerstvakantie #2

Gelukkig nieuwjaar!

Het idee dat de vakantie bijna voorbij is, maakt me een beetje verdrietig. Dit was de vakantie waar ik lang naar had uitgekeken. Waarbij ik hoopte uren en uren te kunnen vermaken met mijn boeken. Waarvan ik eigenlijk dacht dat ik minimaal vier boeken uit zou kunnen lezen. Waarin ik even wilde uitrusten.
Het liep een beetje anders. Dat uitrusten heb ik wel gedaan hoor, in de vorm van slaap inhalen. Ik ging niet eens zo gek laat naar bed, maar toch werd ik elke dag op zijn vroegst om half elf wakker, waardoor de halve dag al voorbij leek te zijn. Het gaf me een dubbel gevoel. Aan de ene kant had ik liever wat eerder opgestaan, zodat ik wat meer van de dag had kunnen genieten. Aan de andere kant: het is vakantie! Daar hoort uitslapen bij! Ik probeer dan ook maar niet al te veel spijt te hebben van die verloren uurtjes.

De afgelopen week bestond weer uit familiebezoekjes, waaronder oud en nieuw. Na al deze bezoekjes heb ik wel een besluit genomen voor de eerstvolgende vakantie: ik ga ‘m niet meer zo volplannen met dit soort verplichtingen. Ondanks dat die bezoekjes best gezellig zijn, geeft het mij veel druk omdat het ‘verplicht’ is. Je vergeet daardoor bijna te genieten van deze bijzondere dagen van het jaar.

Want met het aanbreken van 2014 zijn ook de goede voornemens begonnen. Gezond eten en sporten heb ik er niet eens opgezet, omdat ik van mezelf weet dat die voornemens na een week over boord gegooid kunnen worden. Welke voornemens ik wel heb gemaakt, kun je hier lezen. Met het ‘schrijven’ ben ik vandaag al goed op weg: ik ben as we speak aanwezig bij allerlei soorten schrijfworkshops. Leuk!

Overmorgen, maandag, wordt ik op mijn werk verwacht voor een studiedag. Het thema van deze dag is nog niet bekend, maar ik hoop dat het een leerzame middag gaat worden.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten