donderdag 10 oktober 2013

Filmpjes draaien in de les

‘Hoe kan ik er voor zorgen dat de lessen wat leuker worden, waardoor jullie beter je best gaan doen?’ vroeg ik in een gesprek met mijn 2havo-leerlingen. Ik wist echt even niet meer wat ik moest doen. Het veranderen van het plattegrond hielp niet, want daardoor dingen ze alleen maar meer praten.
‘U moet films draaien!’ riep één van de jongens.

Films draaien… Bij wiskunde… Hoe dan?

Nou, op deze manier! Op YouTube ben ik op zoek gegaan naar korte filmpjes die passen bij óf het onderwijs, óf wiskunde/rekenen óf allebei. Ik ben wat leuke filmpjes tegengekomen en die heb ik voor mezelf opgeschreven. Maar waarom zou ik ze voor mezelf houden als ik ze ook kan delen met andere docenten?

Hieronder drie filmpjes die te maken hebben met rekenfouten. Twee daarvan zijn geacteerd, maar de derde is wel echt. Leuk!


 Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten