zaterdag 21 september 2013

Dagboek: Hatsjoe! (#3)

Weet je waar ik echt een hekel aan heb? Aan een koortslip! Ik heb ze één tot twee keer per jaar en vorig weekend was het zover. Mijn vrijdag was meteen verpest. En de rest van mijn weekend en de afgelopen week ook. Helaas werd het allemaal nog een tikkeltje erger. Maar dat komt pas later.

Maandag had ik absoluut geen nuttige dag. Na lang wikken en wegen ben ik uiteindelijk naar de sportschool gegaan voor een groepsles. Daar aangekomen bleek het systeem even niet te werken, omdat ze er nieuwe groepslessen in gingen zetten. ‘Het kan een paar minuten duren, maar het kan ook de hele dag in beslag nemen,’ zei het meisje achter de balie. Ik ben nog even blijven wachten, maar tien minuten later zat ik toch echt weer op de scooter terug naar huis. In de regen.

Dinsdag mocht ik weer naar mijn werk. Wat zijn de weekenden soms toch lang. Ik wil niet klagen, want ik vind het eigenlijk best lekker. Maar het is wel gek, vier dagen op rij vrij. Helaas was alle opgespaarde energie na deze dag wel voorbij. Wat had ik het druk! Het begon met de brugklassen, die toch wel steeds drukker beginnen te worden. En als klap op de vuurpijl had ik mijn 2havo-klas voor mijn neus. Ik schreef aan het begin van het jaar nog dat ik zo blij was met deze klas. Eh… Dat neem ik terug. Het zijn twintig stuiterballen bij elkaar…

Op woensdag had ik eveneens een drukke dag. De leerlingen waren gelukkig minder druk dan de dag ervoor – maar dat komt ook doordat ik bij de brugklassen de eerste toets van dit jaar gaf en doordat ik bij mijn 2havo-klas nog eens duidelijk de regels heb uitgelegd – maar ik had wel ontzettend veel te doen buiten de lessen om. Toetsen nakijken, cijfers invoeren en mijn eigen huiswerk. Ik ben sinds deze week begonnen aan het doorwerken van een bovenbouwboek en dat neemt best veel tijd in beslag.

Donderdag was gelukkig de laatste dag van de week. Na dinsdag had ik het eigenlijk wel weer gehad en ook woensdag was niet de leukste dag van dit schooljaar. Tja, en dan kwam er ook nog de donderdag. ’s Morgens moest ik niezen. Ik grapte tegen mijn vriend dat ik ziek was, maar helaas bleek dat toch geen grapje te zijn. Tegen de middag, tijdens een hele interessante reanimatiecursus, voelde ik me steeds beroerder voelen. Verkoudheid en ook nog eens hoofdpijn. Bah! Thuis ben ik op de bank gaan liggen en vrijwel meteen viel ik in slaap.
Ook op vrijdag heb ik weinig anders gedaan dan dat. In plaats van de bank had ik mijn bed en in plaats van slapen keek ik twee films. Maar heel productief was deze dag helaas niet.

Het is nu zaterdagochtend en ik voel me nog steeds niet veel beter. Omdat ik wel veel dingen op mijn to do-lijst heb staan wil ik mijn verkoudheid en ziekzijn even een dagje proberen te negeren. Maar of dat gaat lukken…?

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten