zaterdag 7 september 2013

Dagboek: De eerste werkweek (#1)

Wat voelt dat gek, om weer een dagboek-post te schrijven. De allereerste van dit jaar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Afgelopen maandag startte met een introductie. ’s Morgens kwamen alle klassen met hun mentoren bij elkaar. Dat leed is me gelukkig nog een jaartje bespaard gebleven. In die tijd kon ik dus mooi wat voorbereidend werk doen.
Daarna was er een gezamenlijke lunch, waarna ook de vergaderingen startten. Eerst een vergadering met het gehele personeel en later op de middag een vergadering met alleen de sectie. Na die vergadering is er een knopje bij me omgegaan. Ik kreeg energie, ik had zin om weer te beginnen en ik had al helemaal zin om heel veel dingen buiten mijn lessen te doen. Hierover komen later ongetwijfeld nog blogs over.

Dinsdag was de allereerste lesdag. Hierover heb ik al een blog online gezet. Het was echt weer even wennen om voor de klas te staan, zeker omdat na een half uur al de beamer uit ging en niet meer aan wilde. Ik verlangde weer terug naar de zomervakantie! Gelukkig kon ik redelijk improviseren…

Op woensdag had ik vorig jaar mijn vrije dag. Het was echt raar om dan ook drie dagen achter elkaar te werken. En dan ook nog eens de zwaarste dag van de week. Op woensdag geef ik zes lesuren achter elkaar en ik kan je vertellen dat het ontzettend vermoeiend is. Zeker omdat ik twee klassen twee uur zie die dag. Ik kwam ’s middags thuis met enorme hoofdpijn. Ik heb gekookt, gegeten en om half zes lag ik met mijn dekbed op de bank.

Donderdag had ik een kort dagje. De dag ging ook lekker snel voorbij, omdat eigenlijk alle lesuren wel op rolletjes liepen. In de lessen heb ik, elke keer dat de leerlingen zelfstandig aan het werk gingen, de namen geleerd. Aan het eind van de dag wist ik ze bijna allemaal en daar was ik wel erg trots op.
Om twee uur zat ik op de scooter terug naar huis. Weekend! Maar echt vrolijk was ik niet. Het was de hele dag ontzettend warm en benauwd in mijn lokaal. Ik hoopte dat een beetje frisse lucht me goed zou doen, maar erg ‘fris’ was de lucht niet te noemen. Wat is er gebeurd met het weer in Nederland? Ik dacht dat die warme dagen nu wel voorbij waren…

Vrijdag sliep ik uit. Mijn vriend ging rond half zes zijn bed uit, maar daar heb ik maar weinig van meegekregen. Ik hoorde hem wel weggaan, maar ik zou niet weten of ik hem gedag heb gezegd. Zo moe was ik.

Dit is mijn eerste weekend dit jaar en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Vier dagen weekend is wel erg luxe. Gelukkig kan ik het nu wel gebruiken. Vier dagen hoofdpijn en vier dagen vermoeidheid hakt er wel in!

Liefs! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten