woensdag 11 september 2013

10… leuke quotes van mijn leerlingen

De eerste weken van het schooljaar zijn de leerlingen nog zo onschuldig. Met name de brugklasleerlingen. Alles is nieuw voor ze. Ze kennen het woord ‘huiswerk’ niet en denken dat het iets leuks is. Ze zullen er snel achter komen wat het echt inhoudt…
Ook mijn 2havo-leerlingen zijn nog zo lekker onschuldig. Ik had grote monden verwacht, maar ze zijn nog net zo lief als vorig jaar.

Vorige week heb ik tien quotes verzameld van zowel leerlingen uit de brugklas als uit de tweede klas. Lachen!



1. (brugklas) Ik weet dat het geen huiswerk is, maar mág je het wel thuis maken?
2. (brugklas) Mag je het huiswerk ook in de bibliotheek maken?
3. (brugklas) Mag je het huiswerk ook op het schoolplein maken?
Ik zei het al, ze zullen er ooit nog wel achter komen dat huiswerk maken echt niet zo leuk is…
4. (brugklas, nadat ik heb uitgelegd dat ze elke les een blauwe en rode pen mee moeten nemen) Mag je ook meer dan twee pennen meenemen?
5. (brugklas) Hebben we geen huiswerk? Yes! Ik vind wiskunde nu al leuk. Dit jongetje heeft wel door dat er leukere dingen zijn dan huiswerk maken.
6. (2havo) Krijgen we dit jaar ook huiswerk?
7. (2havo) Wanneer gaat u beginnen met huiswerk opgeven? Mijn antwoord: over tien minuten.
8. (2havo) Ik hoop dat we er een leuk en vooral leerzaam jaar van gaan maken.
9. (brugklas) Kunt u me begeleiden naar lokaal 21? Ik ben een beetje verdwaald, geloof ik.
10. (brugklas) We moeten helemaal naar de vierde verdieping. Kom, we nemen de roltrap.
Lieve brugger, ik heb nog nooit een roltrap in dit gebouw gezien. Laat mij eens zien waar ik die kan vinden, dan hoef ik niet elke keer die trappen op!

Er komen ongetwijfeld nog een hoop leuke quotes bij de komende weken!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten