zaterdag 17 augustus 2013

Zomervakantie #5

Ik ben geweldig. Oké, dat valt best mee. Maar sinds de blog van vorige week zaterdag voel ik me geweldig. Ik hoef niets meer, maar daardoor doe ik drie keer zo veel dan hiervoor. Of misschien nog wel meer.

De eerste week van augustus heb ik niets gedaan aan mijn plan om in augustus 50.000 woorden aan een verhaal te schrijven. Daardoor liep ik meteen al ruim 10.000 woorden achter. Daar baalde ik enorm van, want ik zag heel mijn plan in duigen vallen. Mijn vriend stelde voor om de periode te verlengen tot en met september. Dan had ik langer de tijd, dus kon ik alsnog mijn doel behalen. Dan wel over een langere periode, maar dan nog.

Het gaf me energie, dus ik ben in mijn schrijversrol gestapt. Op de eerste dag schreef ik tweeduizend woorden. De avond erna vierduizend. Wauw! Ik zag het ineens weer helemaal zitten. Daarnaast had ik ook een manier gevonden om het schrijven leuk te houden. In plaats van dat ik hele lappen tekst achter elkaar schrijf, schrijf ik nu alles in scènes. Geen hoofdstukken meer, want dat werkt niet motiverend. Per dag wil ik een scène schrijven van tweeduizend woorden. Als ik dat een week vol kan houden, met soms een dag van drieduizend woorden, zit ik zo weer op schema. Dan kan ik alsnog in augustus die 50.000 woorden schrijven. Ik hoop het zo!

En ik heb nog meer gedaan. Ik heb (veel!) blogs geschreven, inspiratie opgedaan voor komend schooljaar, gelezen, ik ben weer vier dagen naar een hotel geweest, en ik heb genoten van de vakantie. Toch best leuk zo, zonder lijstjes met verplichtingen!

Ik ga weer verder genieten van mijn vakantie. Voor zolang het nog duurt. Houdoe hè!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten