zaterdag 10 augustus 2013

Zomervakantie #4

Ook de vierde week van de zomervakantie zit er weer op. Augustus is begonnen en ik had zo veel voornemens voor deze maand. Maar over die voornemens gesproken. Daar wil ik het toch even over hebben.

Ik vind het jammer dat ik nu bijna elke dag afsluit met een rotgevoel. Ik heb die dag dan namelijk wéér niets gedaan dat er op de planning stond. Aan de ene kent is dat natuurlijk een teleurstelling. Ik heb nu vakantie, nu kan ik alles doen waar ik de rest van het jaar geen tijd voor had.

Maar aan de andere kant... Ik heb vakantie! Ik heb geen zin om nu de educatieve boeken uit de kast te halen om me voor te bereiden op het mentorschap wat er dit jaar toch nog niet gaat komen. Ik heb geen zin hele dagen achter de computer te zitten, omdat ik heel veel blogs vooruit wil schrijven, al mijn vorige blogs wil bundelen, omdat ik twee verhalen wil schrijven, omdat ik me alvast wil voorbereiden om alles wat er nog komen gaat. Ik wil gewoon naar buiten, leuke dingen doen, naar de bioscoop, winkelen, lezen in de bibliotheek, dagjes weg met mijn vriend, op stap met mijn zussen, genieten van het mooie weer zonder dat ik 's avonds in bed stap met het gevoel dat ik weer niets heb gedaan. Want ik heb die dag echt wel iets gedaan hoor, maar niets van wat er op het lijstje stond.

Dus nu, op de helft van de vakantie, denk ik: waarom ga ik nog door met deze voornemens? Het is heel leuk hoor, om verhalen te schrijven. Maar niet als ik word gedwongen. En het is heel leuk om bezig te zijn met mijn blog en het internet af te zoeken naar artikelen die interessant kunnen zijn. Maar niet met het idee dat ik heb gefaald als ik het een dag niet doe. En het is ook heel leuk om al mijn blogs van het afgelopen jaar terug te lezen en van spelfouten te verbeteren, maar niet omdat het móet. Ik wil deze dingen doen omdat ik het wíl. En willen en moeten gaat helaas niet samen.

Daarom heb ik deze week besloten mijn voornemens even van de baan te schuiven. Ik ben blij met alles wat ik wel doe, maar als ik een week alleen maar vol plan met dagjes weg met mijn vriend, uitjes met mijn zussen of de bioscoop, dan wil ik niet teleurgesteld zijn.

Dus, dag goede voornemens. Hallo drie weken écht vakantie!

Liefs!

P.S. Om toch nog even een beeld te geven van deze afgelopen week: ik ben twee keer naar de bioscoop geweest en heb thuis ook nog twee films gekeken, ik heb een hele geslaagde vrijgezellenfeest georganiseerd (en vijf kilo aangekomen van de high tea), ik heb zes nieuwe boeken gekocht, maar nog niet één boek gelezen, ik heb weer de sportschool niet bezocht en as we speak ben ik mijn tas aan het inpakken voor weer drie nachten weg naar een hotel, dit keer samen met mijn vriend. Ik neem mijn laptop mee, maar wie zegt dat ik daar gebruik van ga maken als er twee grote winkelcentra, een bioscoop en een groot zwembad binnen handbereik zijn? :-)

P.P.S. Toen ik een leuk plaatje zocht om bij deze post toe te voegen (ik probeer tegenwoordig iets meer kleur toe te voegen aan mijn blog, voor de gezelligheid), kwam ik deze tekst van Loesje tegen. Hoe toepasselijk is dat bij deze post!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten