vrijdag 16 augustus 2013

Nachtmerrie over de eerste les

Aan de gekke rimpels over heel mijn lichaam kan ik altijd zien dat ik die nacht een rare droom heb gehad. Vanochtend werd ik weer wakker met deze vreemde strepen over mijn armen, mijn benen en alles daar tussenin. Ik had een nachtmerrie.
 
Een nachtmerrie over welk ander onderwerp dan ook zou ik natuurlijk niet op mijn blog zetten, maar deze nare droom had te maken met mijn werk. Het was de eerste lesdag en ik zou voor het eerst mijn klassen ontmoeten. Ik had drie brugklassen en een 2V-klas waar ik mentor van zou zijn. Whut? 


De lessen waren rampzalig. Ik begon meteen te schreeuwen en met strafwerk uitdelen. Ik gilde midden in het lokaal dat ik spijt had van mijn werk en dat ik hier zo snel mogelijk weg wilde. De leerlingen lachten me uit en de andere docenten die in het lokaal zaten (ik weet ook niet waarom) vonden het ook een beetje raar.

Misschien snap ik wel waar deze droom vandaan komt. Gisteravond lag ik te denken aan alle veranderingen die ik door wil voeren. Ik ben van plan om alles wat met de veranderingen te maken heeft bij te houden in een notitieboekje, zodat ik alles kan evalueren op mijn blog. Daarnaast wil ik ook even duidelijk hebben wat ik in de eerste les met de leerlingen wil bespreken.

Blijkbaar heeft dat idee meer met me gedaan dan ik dacht. Om te voorkomen dat ik vannacht weer een nachtmerrie krijg, heb ik alvast een groot notitieblok gekocht. Als ik vanmiddag thuis ben – ik zit nu weer in de bibliotheek – zal ik meteen mijn eerste les tot in de puntjes voorbereiden.

En natuurlijk komt daar binnenkort ook een blog over online!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten