zaterdag 6 juli 2013

Dagboek: Vakantie! O, nee, toch niet… (#39)

Zo druk als vorige week was, zo rustig had ik het deze week. Vandaar ook de titel, want ik had negen van de tien keer het idee dat ik al vakantie had. Tot ik bedacht dat ik nog gewoon naar mijn werk moet de komende week.

Afgelopen maandag en dinsdag surveilleerde ik weer bij de repetities van de onderbouw. Maandagmiddag keek ik repetities na en dinsdagmiddag voerde ik alle cijfers in. Helaas vielen de resultaten van 2havo erg tegen, maar dat is niet anders dan normaal. Ik heb nog nooit zo veel onvoldoendes bij een toets gezien! En wat ik ook nog nooit eerder heb gezien is dat een leerling een Pikachu uit zijn blaadje heeft geknipt en het restant heeft ingeleverd. Ik was héél verbaasd toen ik dat zag, dat kun je wel begrijpen… Het voordeel is wel dat ik heel snel klaar was met het nakijken van deze toets. Ook met de andere toetsen trouwens, ik denk dat ik binnen een half uur de hele stapel gecorrigeerd had.

Woensdag had ik een vrije dag en sinds die dag heb ik ook een enorm vakantiegevoel. Ik kon die dag redelijk uitslapen, ik heb boodschappen gedaan en flink gezweet in de sportschool bij twee groepslessen. Heerlijk!

Op donderdag moest ik wel even naar school. De leerlingen zouden die dag langskomen om de gemaakte repetities op te halen, dus ik moest voor welgeteld 60 minuten aanwezig zijn. Toen ik om half elf klaar was, ben ik samen met een collega naar het winkelcentrum gegaan. Onze missie: een cadeau scoren voor de ontzettend lieve vrouw die ons afgelopen jaar heeft begeleid bij ons eerste jaar. En onze missie is geslaagd. Ik ben benieuwd wat ze ervan zal vinden!

Vrijdag had ik geen verplichtingen op mijn werk, dus ben ik ook niet langsgegaan. Zo’n vrije dag sla ik niet af. Dan kan ik me alvast geestelijk voorbereiden op de vakantie, haha! Ik had nog een boek liggen die ik heel graag wilde lezen, dus daar heb ik flink wat pagina’s van om kunnen slaan. ’s Middags ben ik met mijn zusje naar de stad gegaan om een leuke jurk te scoren voor de bruiloft van mijn zus eind deze zomer en ’s avonds heb ik mijn boek er weer bij gepakt.

Op mijn telefoon heb ik een takenlijstje waar ik serieus álles zet wat ik de komende tijd nog moet doen (een bezoekje IKEA, sporten, boodschappen, huishoudelijke taken en ga zo maar door). Voor vandaag staat er (op een verjaardag vanavond) niets op de planning en dat geeft een heerlijk gevoel van vrijheid. Ik denk dat ik dat boek vandaag wel uit ga krijgen!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten