dinsdag 16 juli 2013

Achter de schermen


Voorheen had ik twee plekken waar ik mijn blogs schreef: op mijn werk in de ruimte waar computers voor de werknemers staan en thuis, achter mijn eigen computer. Het voordeel van op mijn werk schrijven is dat ik volledig geconcentreerd ben en niet afgeleid raak door het huishouden, de deurbel of mijn telefoon. Het voordeel van thuis is dat ik niet constant het idee heb dat anderen meelezen. Thuis ben ik alleen en hoef ik mijn lettertype niet op 8pt ze zetten omdat ik bang ben dat anderen op mijn beeldscherm kijken. Ook een voordeel van thuis is dat ik de blogs meteen online kan zetten, dat doe ik op mijn werk ook niet zo snel.

Maar nu, lieve lezers, heb ik een geweldige plek dat de voordelen heeft van thuis schrijven en op mijn werk schrijven: in de bibliotheek! Voorheen ging ik alleen naar de bibliotheek om boeken te lenen (logisch), maar na een tijdje ben ik daar ook in de heerlijke stoelen gaan chillen met een boek. Nu heb ik iets nieuws ontdekt: de grote tafels (omringd met een ruime collectie tijdschriften) met de leuke gekleurde stoelen. Tegenwoordig pak ik mijn tas in met mijn nieuwe laptop, één of twee flesjes water, een rolletje pepermunt en de nodige papieren/boeken die ik wil gebruiken tijdens het schrijven. Na een stukje van vijf minuten op de scooter of acht minuten op de fiets ben ik bij de bibliotheek en vanaf het moment dat ik binnenloop voel ik me thuis. Niet vanwege het personeel, maar vanwege de grote hoeveelheid boeken, de rust die er heerst en het overheersende idee dat ik in alle stilte kan gaan schrijven. Heerlijk!

Zoals op mijn blog (in mijn voornemens) te lezen is, ben ik hier niet alleen om blogs te schrijven, maar probeer ik ook mijn verhalen te schrijven. Met de duizenden (of miljoenen?) boeken om me heen wordt de droom om een boek te schrijven en uit te geven alleen maar groter, dus dat moet goedkomen, denk ik zo. Waar een wil is, is een weg. Toch?

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten