zaterdag 25 mei 2013

Dagboek: Pinksteren, mailtjes en to-do-lists (#33)

Wat een gekke week was dit. Het begon ontzettend rustig (maandag had ik een vrije dag), maar vanaf dinsdag had ik het ineens heel druk. Waarmee? Ik zou het niet weten. Ik weet alleen dat ik 's avonds steeds zo moe was dat ik op de bank ik slaap viel. Gelukkig maakte mijn vriend me steeds later op de avond wakker zodat ik de rest van de nacht spendeerde in mijn eigen bed.

Zoals ik al zei, de week begon rustig. Maandag had ik namelijk een vrije dag. Tweede pinksterdag. Ik heb geen flauw idee wat ik die dag heb gedaan, maar erg productief was het niet. Ik bracht volgens mij wat tijd door achter mijn computer, achter de televisie en met een boek. Nogmaals, productief was het niet.

Dinsdag was ik gelukkig wel wat actiever. Ik gaf vier lessen, die eigenlijk allemaal wel zonder problemen verliepen. Daarnaast stuurde ik heel wat mailtjes, maakte ik een verslag over een les die ik had bijgewoond bij een collega en deed daarnaast de huishoudelijke taken. 's Avonds zakte ik onderuit bij de televisie. Na zo'n dag voel ik me toch meer voldaan als een dag zoals maandag.

Ook op woensdag had ik het druk. Wat zeg ik? Ik had het de rest van de week druk. Ik sta op en voor ik het weet ga ik weer naar bed. Een moment van rust kende ik afgelopen week niet, tenzij je het wachten in de rij bij de supermarkt meerekent.

Donderdag was ik weer druk met wegstrepen. Ik begon de dag met een redelijk kort lijstje, maar naarmate de dag vorderde werd mijn to do-list alleen maar langer. Gelukkig verliep alles op rolletjes. Mijn lessen gingen goed, in de tussenuren heb ik veel kunnen doen, mijn bijlesuur aan de brugklassen gingen goed en de vergadering... Tja, dat was een vergadering zoals ieder ander.

Vrijdag had ik alles behalve een weekendgevoel. Vanaf dat ik de school binnen kwam (kwart over zeven) tot het moment dat ik weg ging (kwart voor vier) ben ik druk bezig geweest met van alles en nog wat. Gelukkig hadden mijn drie brugklassen een toets en kon ik tijdens die uren rustig bijkomen.

Ook een leuk dingetje van vrijdag: toen ik tegen mijn leerlingen uit 3havo zei dat ze de rekentoets met een rekenmachine mogen maken, veranderde hun hele houding. Ik heb ze nog nooit zo hard zien werken!

Ik heb deze week drie dagen gewerkt, maar het leken er ruim het dubbele. Bijkomen in het weekend zit er even niet in. Vandaag, zaterdag, ga ik met mijn zusje winkelen. Het doel is twee jurken (voor haar en voor mij) vinden voor de bruiloft voor mijn zus. Morgen heb ik ook een druk schema. Een ontbijtje met de familie, daarna bij mijn zus langs en 's avonds een etentje bij mijn schoonouders. Ergens tussendoor moet ik nog drie toetsen nakijken die op me liggen te wachten en eigenlijk wilde ik ook even ontspannen met een boek. Ik durf te wedden dat het laatste er niet inzit en het nakijken zal ook nog wel een dag (of vijf) uitgesteld worden.
 
Volgende week geef ik geen lessen, maar begeleid ik de activiteiten die op mijn school gegeven worden. Ik ben heel benieuwd hoe die week gaat verlopen. Na de activiteitenweek hoef ik nog maar veertien dagen les te geven. Veertien! Wat gaat dat toch hard...

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten