zaterdag 13 april 2013

Dagboek: Vertraging, tafeltjesavond en toetsen (#29)

Mijn week leek niet voorbij te gaan. Dat komt ook doordat deze week ineens uit vijf werkdagen bestond in plaats van vier. En dat merk je wel! De hele donderdag had ik het gevoel dat het vrijdag was. Gelukkig is het nu weer weekend en heb ik even tijd om bij te komen én om toetsen na te kijken. En natuurlijk om te genieten, want voor je het weet is het weer maandag.

Afgelopen maandag verliep prima. Tot ik naar huis ging. Om 13.00 verliet ik het schoolgebouw, dus ik had al helemaal gepland dat ik dan om 15.00 uur thuis zou zijn, inclusief de boodschappen. Dat plan werd ruw verstoord doordat iemand op mijn traject voor de trein was gesprongen. Ik vind het sowieso al asociaal dat iemand voor de trein springt, want daarmee zit je half treinreizend Nederland dwars. Maar als het net op een dag gebeurt dat ik vroeg thuis had kunnen zijn... Uiteindelijk had ik bijna een uur vertraging. Daar ging mijn lange, vrije middag!

Dinsdag verliep iets moeizamer dan maandag. Vreemd genoeg ging mijn les in 2havo beter dan in de brugklassen. Nou ja, misschien is het niet heel vreemd als je je bedenkt dat de drie drukste jongens uit 2havo er niet waren.

Over woensdag schreef ik al een blog. Ik was ontzettend zenuwachtig voor de tafeltjesavond. Achteraf was het natuurlijk nergens voor nodig, maar dat is eigenlijk altijd zo... Tijdens het avondeten op mijn werk was ik absoluut de gezelligste niet en alle gesprekken van mijn collega’s gingen ook eigenlijk compleet langs me heen. Gelukkig vielen alle gesprekken mee, kon ik met de ouders goed praten over de voortgang van de kinderen, werden er geen lastige vragen gesteld en lag ik op tijd weer in mijn bedje!

Donderdag was een rustig dagje. Aan mijn drie brugklassen gaf ik een SO. Ik heb dus drie keer 30 minuten kunnen genieten van de stilte! Ook mijn les in 2havo viel mee. Hopelijk blijft die kleurenkaartjesmethode nog even werken!

Vrijdag had wat mij betreft wel iets langer mogen duren. En dan vooral het moment dat ik les gaf aan mijn laatste brugklas. Normaal zijn die leerlingen echt schatjes, maar vandaag hadden ze geen zin. Logisch, want het was hun (en mijn) laatste lesuur van de dag!

Dit weekend heb ik een hoop na te kijken. Drie SO's van de brugklas en één repetitie van 2havo. Gelukkig is mijn vriend vandaag aan het werk, dus ik heb er nu alle tijd voor!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten