vrijdag 22 maart 2013

Dankbaarheidslijstje #3

Ik wilde deze blog gisteren al schrijven. Niet omdat ik gisteren zo extreem dankbaar was met alles, al gingen er wel heel veel dingen goed, maar omdat ik er nu eenmaal op donderdag altijd aan denk. Toch heb ik hem gisteren niet geschreven: de vorige twee lijstjes waren ook al op donderdag en gisteren kwam er al een blog over hoofdrekenen online. Twee blogs online is voor een mini-parttime-blogger wel een beetje te veel van het goede. ;-)

Ik schrijf deze blog op mijn werk. Mijn werkdag is nog niet voorbij, voor het eerst in een lange tijd ben ik eens niet voor 14.00 uur klaar! Ik verwacht dat er nog een hoop dingen gaan gebeuren vandaag waar ik dankbaar voor ben, maar hierbij alvast mijn lijstje tot nu toe.

Vandaag, 22 maart 2013, ben ik dankbaar voor/ben ik blij met…
… het feit dat het ’s morgens steeds lichter is!
… mijn leerlingen bij wie ik af en toe ineens een lichtje zie branden. Ik ben nu bezig met het berekenen van hoeken en daar hebben veel leerlingen de grootste moeite mee. En terecht. Dan is het des te leuker als het ze ineens wel lukt.
… ik heb straks, of eigenlijk precies nu (15.00) een vergadering. Een rapportvergadering. Dat zijn de leukste vergaderingen die er zijn! Heerlijk roddelen over de leerlingen, luisteren wat collega’s van bepaalde leerlingen vinden, hoe de klas bij een ander vak is. Ja, daar heb ik echt zin in!
… vanavond kom ik thuis en dan staat hopelijk het eten, bereid door mijn vriend, op mij te wachten. Heerlijk!
… en het is natuurlijk bijna weekend! Om een paar minuten over 17.00 stap ik hier de deur uit en dan heb ik twee dagen vrij. Niet verkeerd!
… het aanplakbiljet van de NS dat ik vandaag op het station zag. Blijkbaar mag er zondag gratis worden gereisd met de trein – mits je in het bezit van een boekenweekgeschenk bent (check) – en nu wil het geval dat ik daar best wel zin in heb. Even een retourtje Zeeland, Groningen, Limburg of een andere uithoek van Nederland! Laptop mee om te schrijven, boek mee om te lezen en telefoon mee met extra accu!
… ik ben heel blij dat ik weer helemaal in de schrijfmood zit. Even afkloppen… De laatste weken loopt het weer lekker met het verhaal dat ik aan het schrijven ben. Ook kan ik weer blogs schrijven en vooruit inplannen. Heerlijk, als alles zo op rolletjes loopt.
… mijn kledingkeuze van vandaag. Ik had het eerst niet zo op een blazer, maar nu vind ik het toch wel leuk. Helemaal als ik hem afmaak met een sjaaltje en natuurlijk mijn nieuwe sneakers (nog steeds blij!!!) eronder.

Dit lijkt me voor nu wel een aardig lijstje. Ik kan nog wel even doorgaan, maar mijn vergadering kan elk moment beginnen.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten