donderdag 14 maart 2013

Dankbaarheidslijstje #2

Ik denk écht dat als je de dag positief tegemoet gaat, dat het dan ook positief zal verlopen. Zoals vandaag dus. Vanochtend nam ik me al voor om vandaag deze blog te schrijven. Ik heb me dus echt gefocust op alle positieve dingen (omdat ik anders een hele korte blog zou krijgen), en dat waren er nogal een paar! Heerlijk, zo’n dag!

Vandaag, 14 maart 2013, ben ik dankbaar voor/ben ik blij met…
… dat ik, voor de zoveelste keer op rij, wakker werd naar mijn vriend. Dat is zoveel fijner dan wakker worden in een leeg bed!
… het OV dat – ondanks de sporadische sneeuwvlokken – gewoon reed zoals het zou moeten volgens de dienstregeling. Top!
… de superwitte muren in mijn lokaal. Het is dan wel jammer dat de tafels en stoelen helemaal scheef stonden, maar de muren waren weer spierwit. Dat is toch beter dan “Bel 06-… als je seks wilt”, wat sommige leerlingen grappig vinden om op de muren te schrijven.
… mijn 2havo-klas! Dinsdag kon ik sommige leerlingen wel schieten, vandaag waren ze geweldig. Ze luisteren, stelden vragen, werken aan de opgaven, hielpen elkaar als ze iets niet snapten… Top! ( Aan het begin van de les heb ik even vijf minuten klassikaal genomen om ze te vertellen dat ik vanaf nu twee ochtenden in de week ga opofferen om strafklanten te ontvangen. Wie niet meewerkt in de les, komt zich die ochtend om 7.45 bij mij melden. Ik denk dat dit er wel aan heeft bijgedragen dat ze zo lief waren.)
… mijn lessen in de brugklas. Gisteren heb ik er best wat tijd ingestoken om een quiz voor te bereiden (de leerlingen hebben morgen een toets) en dat heeft goed uitgepakt!
… mijn nieuwe schoenen! Gisteren kocht ik nieuwe schoenen en ik ben er zo blij mee. Ze lopen heerlijk, ze zien er tof uit (vind ik) en de leerlingen vonden ze ook cool! Wat wil je nou nog meer?
… het idee dat mijn vriend nu de boodschappen doet en straks gaat koken. Ik vind het heel leuk om het zelf te doen, maar als ik om half zes thuis kom dan heb ik er niet heel veel zin meer in. Gelukkig is hij vandaag een dagje vrij en staat vanavond als ik thuis kom het eten al op me te wachten.

De dag is nog lang niet voorbij, dus er komen ongetwijfeld meer dankbare momenten. Maar voor nu is dit wel even genoeg.

Liefs!

# Dankbaarheidslijstje #1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten