donderdag 7 maart 2013

Dankbaarheidslijstje #1

Je wordt er nog net niet mee doodgegooid, maar je komt ze wel enorm vaak tegen. De dankbaarheidslijstjes, geïnspireerd op de “Gratitude”-app van de iPhone. Aangezien iedereen er aan mee lijkt te doen, kan ik niet achterblijven.

Er wordt geschreven dat het is bewezen dat dit soort dankbaarheidslijstjes je gelukkiger maken. Ze leggen de nadruk op de positieve dingen in het leven, waardoor je hele instelling wat positiever wordt. Ik merk zelf ook dat wanneer ik klaar ben met het schrijven van een positieve “10 redenen om"-blog, mijn humeur ineens naar een hoogtepunt stijgt.

En aangezien mijn leven altijd wel wat meer positiviteit kan gebruiken, ga ik nu ook beginnen met deze “I am grateful for…”-lijstjes. Maar dan wel in het Nederlands gewoon, hè. In mijn laatste update heb je namelijk kunnen lezen dat ik – wat Engels betreft – geen steek verder ben gekomen. ;-)

Vandaag, 7 maart 2013, ben ik dankbaar voor…
… het zonnetje. Het heeft best lang geduurd, maar eindelijk is hij er weer!
… het licht ’s morgens. Ik merk dat het lente begint te worden, want het is ’s morgens eerder licht en ’s avonds later donker. Vooral de ochtenden vind ik fijn, want nu hoef ik niet meer in het donker met het openbaar vervoer.
… mijn korte werkdag. Nadat ik eerst best productief bezig ben geweest (vind ik zelf), kon ik om 12.00 uur naar huis. ’s Middags ben ik de halve stad door gefietst omdat mijn apotheek nu eenmaal niet om de hoek ligt. Daarna ben ik nog het winkelcentrum ingegaan en toen ik thuiskwam heb ik nog deze blog geschreven. Best knap voor iemand die liever lui dan moe is.
… mijn vriend die me ’s nachts whatsappt dat hij van mij houdt en dat hij er naar uitkijkt om me morgen weer te zien.
… het OV dat vandaag niet één keer tegen heeft gewerkt.

Met de Gratitude-app is het de bedoeling dat je elke dag, of bijna elke dag, zo’n lijstje maakt. Elke dag een blog online zetten met maar zeven regeltjes is een beetje overdreven, maar ik denk dat één keer in de week een extra blogje wel moet lukken.

Volgende week dus weer een lijstje!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten