zaterdag 9 maart 2013

Dagboek: De tweede repetitieweek (#24)

Ik keek er al naar uit: de tweede repetitieweek. Bij de vorige repetitieweek heb ik geleerd dat de repetitieweek een week is waarin ik geen lessen hoef voor te bereiden, een week waarin nauwelijks sprake is van orde houden, een week met werkdagen tot uiterlijk half twaalf... Kortom, een verlengstuk van de vakantie!

Afgelopen maandag gaf ik nog wel gewoon les. Alhoewel, gewoon? De lestijd was verkort tot 40 minuten en de leerlingen waren nog in opstartmodus vanwege de voorjaarsvakantie. Na een aantekening van zo'n 20 minuten (ahhh) heb ik ze aan het werk gezet. De helft van de klas zat te kletsen, maar dat heb ik maar zo gelaten. Ze zouden het nog zwaar genoeg krijgen die week!
 
En dinsdag... tja... Toen gaf ik dus welgeteld één toets. Een werkdag van 50 minuten, waar vind je dat nog? Nadat ik de toets had gegeven vond ik in mijn postvak al de toetsen van twee brugklassen. Die heb ik meteen nagekeken, dan ging ik tenminste nog naar buiten met het gevoel dat ik iets nuttigs had gedaan. De derde toets nam ik mee naar huis.

Woensdag had ik grootse plannen. Ik wilde namelijk een hoop blogs schrijven en beginnen/verder gaan met mijn verhaal. Ik was al redelijk vroeg wakker, dus ik zette mijn computer aan en begon eerst met het lezen van alle andere blogs die ik volg. En toen gebeurde het. Hoofdpijn. Niet een beetje hoofdpijn, maar de hoofdpijn waardoor je niet meer kunt bewegen, niet meer kunt denken, niets meer kunt doen... Hele erge hoofdpijn dus. Ik besloot even tv te kijken, maar ook dat hielp niet. Het werd alleen maar erger. Ik kroop dus terug in mijn bed en ik ben er de rest van de middag niet meer uitgekomen. Daar gingen mijn plannen...

Donderdag voelde ik me weer helemaal fit. Vroeg mijn bed uit (ik vind half zes nog steeds niet leuk, maar ik ben er al aan gewend gelukkig), vroeg op mijn werk, twee toetsen afgenomen, een toets voor driekwart nagekeken en weer vroeg naar huis. Ik ben gek op dit soort dagen!

Mijn vrijdag was ook een heerlijke dag. Ik moest surveilleren bij een klas die ik niet kende. Gelukkig bleken het allemaal leuke leerlingen te zijn. Ik heb wel één leerling gesnapt op het door fluisteren van de antwoorden. Ik heb hem daar even flink op aangesproken. Gelukkig was hij daarna zo mak als een lammetje.

Ik heb weinig plannen voor het weekend, maar dat vind ik wel lekker. Al mijn nakijkwerk is gedaan en alle cijfers zijn ingevoerd. Tijd om achterover te hangen en te genieten van al mijn nieuwe meubels! Deze week zijn namelijk de laatste dingen bezorgd en in elkaar gezet. :-)

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten