zondag 27 januari 2013

Mijn klassen: klas 1c


Mijn derde brugklas is ook een leuke klas. Met bijna iedereen kan ik goed opschieten en ik denk dat bijna iedereen zich ook wel op zijn of haar gemak voelt in mijn klas.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Er zit een meisje in dat constant met haar ogen rolt als ik een flauwe of sarcastische opmerking maak en die het liefst de les verpest, op welke manier dan ook. Ze zoekt graag ruzie met een jongen in de klas en daar word ik af en toe ook wel moe van. Dat jongetje is overigens ook een geval apart. Vanwege zijn omvang krijgt hij af en toe vervelende opmerkingen naar zijn hoofd, maar hij doet er zelf net zo hard aan mee.

Gelukkig zitten er ook hele leuke leerlingen in deze klas. Ik heb een jongen die is blijven zitten (op wiskunde) en ik heb enorme bewondering voor zijn inzet en enthousiasme. Hij is altijd die eerste die het antwoord op mijn vraag weet en de eerste die iets op het bord voor wil doen. Heel leuk!

Er zit een leerling in de klas die mij enorm aan het werk houdt, maar dan op een poitieve manier. Elke les vraagt hij wat hij mag doen als hij kaar is met het gewone huiswerk en elke keer moet ik weet iets verzinnen waardoor hij niet te veel vooruit gaat lopen op de rest.

Als ik kijk naar deze klas in het afgelopen half jaar ben ik heel erg tevreden. Het is een hele leuke klas met 24 totaal verschillende leerlingen. Het is de klas waar ik op mijn verjaardag twee taarten van kreeg, de klas die zich goed heeft gedragen tijdens het esbezoek van vorige week, de klas die ik imponeerde toen ik liet zien hoe goed ik was in Hill Climb Racing, de klas met wie ik het kerstontbijt meemaakte, de klas met wie ik naar het museum in Leiden ging... Kortom, een klas waar ik vel leuke herinneringen aan hb

Ik hoop nog een heel leuk tweede halfjaar met de klas te hebben.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten