zaterdag 26 januari 2013

Dagboek: Nakijken, nakijken, nakijken! (#19)

Op maandag het eerste uur begon het al meteen. “Heeft u de cijfers?” Ik had net de deur van mijn lokaal geopend en de leerlingen binnengelaten. Een ‘hallo’ of ‘goedemorgen’ kon er niet eens af. “Luister, lieve kinderen. Jullie weten dat ik er vrijdag niet was (i.v.m. ziekenhuisbezoek, de leerlingen maakten hun proefwerk bij een invalster, red.), jullie weten dat de school in het weekend dicht is en dat ik er nu net pas ben. Ik kan de toetsen toch niet in 5 minuten nagekeken hebben?”
Dat snapten ze niet.

Op dinsdag vroegen ze het weer. “Heeft u de cijfers?” Nee, die had ik nog niet. “Ik beloof dat ze morgenmiddag om 15.00 op de site staan.” “En als ze er dan niet op staan, moet u ons meenemen naar de KFC,” zei een leerling. “En ik wil een xbox,” zei iemand anders. “Goed,” beloofde ik, “voor iedereen een xbox en met zijn allen naar de KFC.”
Je begrijpt dat ik de cijfers diezelfde middag nog op internet heb gezet…

Woensdag keek ik ook mijn andere brugklastoetsen na en maakte ik een begin aan de rekentoets die 3HAVO op dinsdag had gemaakt. Heb ik eindelijk een rustige dag, heb ik stapels met toetsen voor mijn neus liggen…

Donderdagochtend werd de stapel met niet-nagekeken-toetsen weer groter. Het eerste uur gaf ik mijn 2havo-klas een SO – op eigen verzoek –, dus ik had weer iets te doen tijdens mijn tussenuren!
Gelukkig was de rest van de stapel zo weggewerkt. Binnen een half uur had ik de rest van de rekentoets nagekeken en over het SO’tje deed ik ongeveer net zo lang. Donderdag gaf ik geen “bijles wiskunde” aan de brugklassers, wat ik normaal gesproken wel altijd doe, en er waren geen vergaderingen waar ik heen hoefde, dus dat was een kort dagje voor me!

Vrijdag was een aparte dag. Het leek wel een laatste dag voor de vakantie. Ik had donderdagmiddag wat puzzeltjes gekocht bij de action, waarover binnenkort een blog!, dus dat vonden de leerlingen maar al te leuk! Ik had tijdens de les drie inhalers, dus na schooltijd mocht ik nog even nakijken, cijfers invoeren en nog voor 15.00 kon mijn weekend al beginnen. Zo hoort dat!

Vanaf volgende week werk ik met een nieuw rooster. En wat voor één! Maandag heb ik, dankzij mijn nieuwe rooster en dankzij de verkorte lestijden, een werkdag van 8.15 tot 10.15. Als ik er maar niet moe van word!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten