zaterdag 3 november 2012

Dagboek: Is het al vakantie? (#9)

Maandagochtend was ik er zeker van: die vakantie had echt wel langer mogen duren! Ik merkte pas toen ik bij de metro stond dat ik mijn telefoon was vergeten en ik merkte pas rond een uur of tien dat ik mijn kluisje op mijn werk open had laten staan toen ik ’s morgens – om acht uur – daar iets uit had gehaald. Twee uur lang hebben leerlingen bij mijn proefwerken en (nog veel erg) mijn voorraad Sultana’s gekund… Oef! Gelukkig verliepen mijn lessen dan wel weer geweldig.

Ook op dinsdag gingen mijn lessen goed. Wonder boven wonder deed ook mijn 2havo-klas geweldig mee. Ik stuurde dan ook meteen een e-mail naar hun mentor over hoe tevreden ik over haar klas was. Schijnbaar hebben ze ook hun goede dagen!

Op woensdag had ik mijn – voorlopig – laatste tandartsbezoek. De komende woensdagen mag ik weer helemaal naar eigen inzicht inplannen. Eindelijk!

Donderdagochtend gaf ik twee lessen, daarna werd ik uitgeroosterd. Er stond een reanimatiecursus op het programma! Ik was er ontzettend benieuwd naar. Nooit eerder kreeg ik een EHBO/BHV/…-cursus. Gelukkig ben ik ook nog nooit in een situatie beland waarbij ik het nodig had, maar toch. Het kan geen kwaad om eens te leren wat je moet doen zodra iemand bewusteloos op de grond valt/ligt. En aangezien ik één leerling heeft met een vergrote kans hierop, leek het mij toch wel handig. Tijdens deze twee ruime uurtjes heb ik ontzettend veel geleerd. Ik hoop niet dat ik deze kennis ooit in de praktijk hoef te brengen, maar het stelt me toch wel gerust.

Op vrijdag begon de dag met een onderonsje met de wiskundecollega’s en de rector van de school. Er zijn heel wat uren vrijgekomen en nu was aan ons de vraag of wij deze met z’n allen op wilden vullen. En dat deden we. Ik had wel oren naar een extra brugklas (hallo, extra salaris!) en ook de andere klassen werden verdeeld. Vanaf half november geef ik dus aan drie brugklassen les in plaats van aan twee. Leuk, leuk, leuk!
Toen mijn werkdag nog moest beginnen, verlangde ik al naar het weekend. Wat kunnen lesuren lang duren als je er geen zin meer in hebt! Gelukkig kan ik nu genieten van twee vrije dagen. Ik kijk er naar uit. :)

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten