zaterdag 10 november 2012

Dagboek: Een gemiddelde week (#10)


Op maandag stond de herkansing gepland voor mijn 2havo-klas. Mijn pauzes stonden volgepland met leerlingen die nog even snel de laatste vragen wilden stellen over het hoofdstuk. ’s Middags kregen ze de herkansing en ik had ze gezegd dat ik het pas om dinsdag zou nakijken. Toen ik eenmaal in de trein zat naar huis, kon ik het toch niet laten. Ik was enorm nieuwsgierig geworden naar hun resultaten! En trots dat ik was. De herkansing was erg goed gemaakt. Ik weet niet of het komt door hun veranderde werkhouding, mijn briljante lessen (knipoog) of doordat de herkansing veel op de oorspronkelijke toets lijkt, maar tevreden was ik wel!

Op dinsdag gingen mijn lessen gemiddeld. Het ene moment was ik ontzettend blij met mijn klassen, het moment daarna kon ik de leerlingen wel achter het behang plakken. Vooral van één van mijn brugklassen werd ik een beetje gek. Daarom heb ik bij hen maar een ander systeem ingesteld voor die les. Hierover binnenkort meer!

Op woensdag had ik mijn vrije dag. Samen met mijn vriend ben ik naar de bioscoop geweest, naar “De Marathon”. Een fijne invulling voor een dagje vrij.

Donderdag verliepen mijn lessen ook gemiddeld. Ik was vooral bezig met het afronden van de hoofdstukken, omdat volgende week de repetitieweek plaatsvindt. ’s Middags ging mijn vergadering niet door, dus ik was weer een uurtje eerder vrij dan normaal!

Vrijdag kon ik weer fijn uitslapen. Dat mis ik toch wel, aangezien mijn wekker drie dagen per week om 6.00 uur (of nog eerder!) gaat en ik die andere dagen vaak ook niet later dan 7.00 uur wakker word. Aan mijn 3havo-klas gaf ik een repetitie – die ik nu aan het nakijken ben – dus ze waren eindelijk een beetje stil. Pfoe, dat heb ik gemist!

En nu… weekend! Ik had gehoopt op een rustige zaterdag, maar deze staat weer helemaal volgepland. Nakijken, klussen en een theatervoorstelling. Zondag ga ik naar de Efteling, dus echt bijkomen van een drukke week lukt dan ook niet. Gelukkig hebben de leerlingen volgende week een repetitieweek, wat voor mij betekent dat ik korte dagen heb (tot maximaal half 12) en ik geen lessen voor hoef te bereiden. Ik kan je nu al vertellen dat mijn dagboek van volgende week heel saai gaat worden!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten