donderdag 11 oktober 2012

Druk!

Ik heb mijn blog de afgelopen twee weken op een laag pitje gezet en de enige reden dat er nu nog blogs online komen, is omdat ik van tevoren ontzettend veel vooruit heb gewerkt. Doorgaans stonden er zo’n vijf tot tien blogs in de wachtrij, nu nog slechts één. Dat betekent dat ik de komende dagen weer even aan de bak moet?

Hoe het komt dat ik het zo druk heb? Af en toe weet ik het zelf ook niet. Of misschien weet ik het wel: mijn werk, uiteraard! Maar toch is dat niet het enige. Sinds een tijdje probeer ik alles wat met mijn werk te maken heeft ook echt op mijn werk te doen en dat lukt ook aardig. ’s Middags blijf ik langer hangen om mijn lessen voor te bereiden, om toetsen na te kijken of om cijfers in te voeren en als ik thuis kon, mag ik van mezelf relaxen. Dat doe ik met de televisie, met mijn boekenkast of slapend in bed. Twee dagen per week breng ik de middag, avond en nacht door bij mijn vriend en in het weekend is hij bij mij. In de dagen dat ik alleen thuis ben, word ik negen van de tien keer uitgenodigd om ergens te komen eten. Vaker wel dan niet pak ik die uitnodigingen aan, maar dat resulteert er wel in dat ik alwéér niet heb kunnen schrijven.

Een andere reden dat ik de laatste tijd minder schrijf is omdat ik soms gewoon geen zin heb om mijn laptop aan te zetten. Zowel op mijn werk als bij mijn vriend werken de computers razendsnel: binnen no time is de computer opgestart, kan ik meerdere programma’s tegelijk openen en kan ik lekker werken. Als ik dan thuis kom en mijn eigen, langzame, laptop zie staan, word ik al moe voordat ik deze überhaupt heb aangezet. De opties zijn dan om heel geduldig te zijn, mijn blogs te schrijven op mijn werk of mijn blogs te schrijven bij mijn vriend, maar eigenlijk zie ik alleen maar nadelen. Ik heb met computers héél weinig geduld, ik breng al meer dan genoeg tijd door op mijn werk en als ik bij mijn vriend ben, heb ik helemaal geen zin om achter de computer te kruipen. Tja, wat moet je dan?

Gewoon, volhouden dus. De komende weken ga ik nog steeds proberen om iedere week drie blogs online te krijgen en ik zal proberen om vooral mijn vrije woensdagen en mijn weekenden ervoor gebruik om te schrijven, te schrijven en te schrijven. Ook in de herfstvakantie zal ik proberen veel uren door te brengen achter mijn laptop, zodat ik in ieder geval weer van reserves voor in een drukke periode!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten