woensdag 10 oktober 2012

10 redenen om... uit te kijken naar het weekend

Hoewel ik mijn werk heel leuk vind en ik er vaak ook met plezier naar toe ga, is het toch altijd wel fijn om op vrijdagmiddag het schoolgebouw te verlaten met het idee dat je daar de komende twee dagen niet meer naar toe hoeft. Weekend! De vrijdagmiddag geeft bij mij altijd een gevoel van vrijheid, dat alle stress van me afvalt en dat ik eens even twee dagen kan doen wat ik wil. Even helemaal niks doen dus! Het was dan ook niet heel moeilijk om het onderstaand lijstje te verzinnen.

Mijn 10 redenen om uit te kijken naar het weekend:
1.       Ik zei het al: vrijheid! Het idee dat ik even geen verplichtingen heb, vind ik heerlijk.
2.      In het weekend kun je op een rustiger tempo al het werk doen wat je normaal binnen één dag moet doen. Lessen voorbereiden, huiswerk in het digitale programma zetten, toetsen nakijken, cijfers invoeren… Normaal moet dit in een paar uurtjes gebeuren, in het weekend heb ik er twee dagen de tijd voor!
3.      Rust. De leerlingen zijn leuk, maar het is ook heel fijn om niet dertig keer per dag “Ik ben mijn schrift vergeten!” of “Mevrouw, ik snap het niet hoor” te horen.
4.      Om nog maar te zwijgen over dat kinderachtige gedoe. “Mevrouw, hij prikt me met zijn passer” gevolgd door “Echt niet, hij prikte mij met zijn passer”. Zucht.
5.      Uitslapen! Mijn wekker gaat doordeweeks om 06.00 uur, soms nog eerder. In het weekend zet ik geen wekker. Uitslapen tot in de middag lukt me al jaren niet meer, maar ik ben al helemaal gelukkig als ik pas om half negen wakker word.
6.      Doordeweeks schiet het er bij in, in het weekend heb ik weer tijd voor het huishouden. Momentje, ik gooi nog even een wasje erin!
7.      De dagen doordeweeks zien er voor mij altijd anders uit: de ene dag slaap ik bij mijn vriend, de andere dag slaap ik thuis of bij mijn vader en zusje. De weekenden zijn – tot nu toe – wel altijd standaard: dan ben ik thuis. En dat geeft me toch wel weer een rust-gevoel.
8.      In het weekend heb ik genoeg tijd om me uit te sloven in de keuken. Dan eet ik iets anders dan een snelle pasta of een boterham. :)
9.      Tegenwoordig mag ik van mezelf het hele weekend niet meer denken aan mijn werk. Heerlijk!
10.   En tot slot: The Voice! Op vrijdagavond weer lekker voor de buis met een dekentje om me heen tv kijken. Dat is weekend!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten