donderdag 6 september 2012

Zeer tevreden!

Op mijn eerste werkdag had ik even een half uurtje spijt van mijn sollicitatie. Mijn muis deed het niet, de beamer deed het niet, niemand leek me te kunnen helpen en ik was doodzenuwachtig voor mijn eerste les. Na die dag leek alle spijt als sneeuw voor de zon verdwenen. Vandaar ook deze titel: ik ben inmiddels zeer tevreden met mijn nieuwe werkplek!

Ik zou met gemak een “10 redenen om blij te zijn met mijn nieuwe werkplek” kunnen schrijven, maar met slechts tien redenen doe ik de school enorm te kort. Ik ben zo ontzettend blij dat ik hier ben aangenomen. Al is het alleen al om de ontzettend leuke leerlingen, het mooie, moderne schoolgebouw, de fitnessruimte (waar ik nog gebruik van moet maken), de koffie (yum!) en de collega’s… Echt waar, ik heb nog nooit eerder gewerkt of stage gelopen op zo’n fijne school. Het enige wat ik dan weer wel jammer vind, is dat er een cijfercombinatieslot (of zo) op de personeelskluisjes zitten. En laat ik daar nou net niet handig mee zijn. Geef mij gewoon een slot met een sleutel, dan ben ik helemaal tevreden.

Ik heb mijn eerste week met gemak overleefd. De lessen in de tweede week gingen al iets minder, maar dat had ik toch eigenlijk wel verwacht. Toch ben ik nog steeds niet ontevreden. De leerlingen komen iets losser, waardoor hun ware identiteit naar boven komt. Dat betekent niet alleen dat de rustige jongens nu heel druk worden, maar ook dat de verlegen meisjes ineens heel goed blijken te zijn in wiskunde.

Met de ligging van de school ben ik ’s morgens om half zes overigens ook niet heel blij, maar die ontevredenheid slaat ’s middags al snel over al ik bij het boodschappen doen voor de verandering eens geen leerlingen tegenkom. :)

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten