vrijdag 8 juni 2012

Inleiding

Mijn naam is Elseline Snelten en ik zit op dit moment in de laatste weken van de lerarenopleiding. Tijdens mijn opleiding heb ik stages gelopen op allerlei soorten scholen en heb ik gedurende zes maanden gewerkt in het onderwijs. Bij elkaar opgeteld heb ik slechts tweeënhalf schooljaar ervaring, wat het natuurlijk heel spannend maakt dat ik in augustus écht zelfstandig ga worden.

Zoals in het welkomstbericht te lezen is, wordt dit een website waarop al mijn avonturen als beginnend docent te lezen zijn. Het idee voor een blog is ontstaan toen ik besloot om mijn twee passies, lesgeven en schrijven, te combineren. Het schrijven van een boek is erg veel werk en in het begin zie je daarvan geen resultaat. Daarbij is het nog maar de vraag of een boek wordt uitgegeven. Een blog is daarom een goede oplossing. Ook op deze manier kan ik mijn belevenissen op “papier” zetten en is het resultaat na publicatie meteen te zien.

Vanaf het begin van het schooljaar zal ik drie tot vijf keer per week schrijven over alles wat ik tegenkom. De inhoud van de blogs zullen variëren. Ik zal niet “dagboekverhalen” schrijven, maar bijvoorbeeld ook mijn kennis wat betreft het gebruik van verschillende werkvormen delen. Zo zullen alle boeken van de lerarenopleiding toch nog van pas komen.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten